משפט

ראש לשכת עו"ד נגד המשטרה: "כשל מערכתי חמור"

ראש לשכת עורי הדין, אבי חימי, מגיב לפרשת NSO, תוקף את התנהלות המשטרה וקורא לגדעון סער לקדם חקיקה אשר תמנע מקרים דומים
מערכת ice |  1
עו"ד אבי חימי (צילום באדיבות לשכת עורכי הדין)
שלשום פורסם דו"ח מררי העוסק בפרשת ההאזנות של המשטרה באמצעות תוכנת NSO, בממצאים דומים לאלה שנחשפו בעיתון כלכליסט בינואר השנה. הדו"ח החמור קבע כי "המשטרה חרגה מסמכותה. ליקויים בעבודתה בהפעלת אמצעי האזנת סתר" וכי "המשמעות של הכנסה לשימוש של מערכת בעלת יכולות טכנולוגיות רחבות היקף.... לא הובנה לאשורה ע"י מקבלי ההחלטות במשטרת ישראל.
על רקע הדו"ח, שולח אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין, מכתב נסער לשר המשפטים גדעון סער. במכתב מפורט בעל 24 סעיפים, כותב חימי "נוכח המסקנות המטרידות לשון המעטה, סבורני כי לא ניתן ואסור לעבור לסדר היום על הממצאים החמורים ביותר הכלולים בדוח מררי...(ממצאים אלה) צריכים וחייבים להדיר שינה מכל אזרח במדינה דמוקרטית".
משם קורא חימי להסדרה חקיקתית אשר תמנע הישנות של מקרים כאלו "הסדרה חקיקתית זו אינה יכולה להישאר אדישה להתפתחויות הטכנולוגיות הנחשוניות של השנים האחרונות. ויודגש, לצד היתרונות העצומים הגלומים בכלים הטכנולוגיים המתפתחים, נדרשת הקפדה וזהירות בשימוש באמצעים פוגעניים אלה אשר עלולים – בשימוש בלתי זהיר – להפוך לנשק של ממש."
חימי מוסיף ״חומרת הממצאים שהתגלו, מחייבת לכשעצמה בדיקה גם מטעם גוף מוסמך, האוחז בסמכויות הנדרשות (ובכלל זאת סמכות לחייב מכוח חוק בהמצאת מסמכים, סמכויות חיפוש, סמכויות חקירה וכן ובמידת הצורך סמכות להעניק חסימות לגורמי פנים המבקשים למסור מידע)״. "אין מנוס מהקמת ועדת חקירה" כותב חימי וחותם את המכתב במשפט "אנו בטוחים שפנייתנו שבנדון תיפולנה על אוזניים כרויות וכי הדברים יבדקו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יו"ר נפל
    עמוס הנוקד 08/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חימי מרגיש שהשלטון הולך להשתנות והוא משנה עמדה בהתאם
    סגור