משפט
איסתא חוטפת תביעה ייצוגית: האם עקצה את לקוחותיה?
האם סוכנות הנסיעות איסתא גובה דמי טיפול לטיסות שבוטלו, בניגוד לחוק? מכתב התביעה הייצוגית, עולה כי חברת התיירות איסתא חייבה את לקוחותיה בדמי טיפול בגובה של עשרות דולרים לכרטיס טיסה שבוטל על ידי חברת התעופה עצמה.
אלא שהיום (ראשון) מתווסף שחקן חדש לתביעה וכעת גם המועצה לצרכנות מבקשת להצטרף לתביעה, כיוון שנתקבלו אצלה עשרות תלונות דומות מלקוחות.
עוד ב-
המשמעות של התווספות המועצה לצרכנות היא גדולה כי היא מוכרת על ידי משרד המשפטים כמי שמוסמכת להביא את טענותיהם של צרכנים בעוולות צרכניות מקוממות מול גופי המסחר השונים.
מגישת התביעה היא לקוחת איסתא, צילה פרבר. לאחר שרכשה מספר כרטיסי טיסה עבורה ועבור בן זוגה בשתי הזמנות נפרדות, ההזמנות בוטלו עקב משבר הקורונה. כאשר פרבר ביקשה החזר כספי בגין הטיסות שבוטלו, איסתא הודיעה לה כי תגבה ממנה דמי טיפול בסך 25 דולר עבור ההזמנה הראשונה לטיסה שהייתה אמורה להתקיים ביוני 2020, ו-20 דולר בעבור טיסות שהיו אמורות להתקיים בספטמבר 2020 ובוטלו.
לטענת פרבר בתביעה הייצוגית, על פי החוק היא הייתה אמורה לקבל החזר כספי על מלוא הכרטיס, ולאיסתא לא הייתה זכות לגבות ממנה דמי טיפול.
איסתא, מצדה, טוענת כי מתוך גילוי נאות מובהר לצרכן בטופס ההזמנה שייגבו ממנו דמי טיפול. גם אם לא היה גילוי לגביית דמי הטיפול בהסכם, הרי שלאור משבר הקורונה סוכנות הנסיעות רשאית לגבות תמורה סבירה על הסיוע לצרכן בקבלת ההחזר הכספי מחברת התעופה, ומי שלא ישתמש בשירותי הסוכנות יכול לפנות ישירות לחברת התעופה מבלי להזדקק לשירות ולסיוע שלהם.
הכתבות החמות
תודה.
לתגובה חדשה
חזור לתגובה