משפט

המסע של תורפז: רכשה יצרנית חו"ג ב-12 מיליון שקל

החברה רכשה פעילות ייצור של פלפל ותבליני הגליל בתחום חומרי הגלם הטבעיים, האורגנים והקמחים המיוחדים ללא גלוטן; המניה בראלי של 50% בשלושת החודשים האחרונים
ניצן כהן | 
קרן חזון (צילום יחצ)
מסע הרכישות של תורפז נמשך והיום הודיעה החברה על רכישת הפעילות העסקית והנכסים של חברת פלפל – פיתוח תעשיות מזון בע"מ וחברת אף סי תבליני הגלילבכ- 12 מיליון שקל (כ- 3.75 מיליון דולר). SDA ו-FIT שבוצעו השנה בתחום טעמי ה- Savory, חומרי גלם טבעיים, אורגניים וקמחים מיוחדים (ללא גלוטן) המאפשרות לתורפז להרחיב את סל המוצרים המוצע ללקוחותיה בישראל ובעולם ולמנף את הסינרגטיות בין חברות הקבוצה.
התמורה כפופה להתאמות של מייליון שקל בכל אחת מהשנים 2021 ו-2022 אשר יתווספו או יופחתו מהתמורה כתלות ב-EBIDTA מהפעילות הנרכשת בכל אחת מהשנים האמורות.
פלפל ותבליני הגליל מייצרות תערובות תבלינים בטעמי Savory, קמחים מיוחדים (ללא גלוטן) ותמציות טעם. רכישה זו משלימה את רכישות החברה שבוצעו השנה ומייצרות עבור תורפז סל מוצרים רחב בתחום הטעמים וחומרי הגלם הטבעיים והאורגניים.
קצב המכירות של הפעילות הנרכשת ב-12 החודשים האחרונים עמד על כ-19.5 מיליון שקל (כ- 6.1 מיליון דולר). גתורפז מעריכים כי הסינרגיה של החברה עם החברות הנרכשות, יביאו במהלך השנה הבאה את הפעילות הנרכשת לרווחיות של מגזר הטעמים.
קרן חזון, יו"ר ומנכ"לית קבוצת תורפז אמרה היום: "אנו שמחים לדווח על רכישות פעילות ונכסים בתחום טעמי ה- Savory, תמציות טבעיות, אורגניות וקמחים מיוחד (ללא גלוטן), אשר מרחיבות ומשלימות עבורנו סל מוצרים רחב בתחום הטעמים והחומרים הטבעיים לתעשיות המזון והקוסמטיקה בארץ ובעולם. רכישת הפעילות והנכסים של פלפל ותבליני הגליל, בנוסף להשלמת רכישת SDA  ורכישת השליטה ב-FIT שביצענו השנה, מאפשרות לתורפז להיות One Stop Shop עבור לקוחותיה ולבסס את מגזר הטעמים בקבוצה."
 תורפז עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של תמציות טעם וריח טבעיות וסינתטיות מתוקות ומלוחות לתעשיות המזון, המשקאות, הגלידות ומוצרי המאפה, הטוואלטיקה, הקוסמטיקה, הבישום האווירתי והדטרגנטים. החברה בעלת פורטפוליו רחב ומגוון של תמציות ויכולת פיתוח והתאמה אישית ללקוחות.
בנוסף מפתחת החברה חומרי גלם ייחודיים בעלי ערך מוסף גבוה, לתעשיות הפארמה, האגרו וחברות הארומה כימיקלס. תורפז בנתה לאורך השנים מעמד עסקי ותחרותי מוביל בשווקים מרכזיים בעולם, באמצעות יצירת תשתית פיתוח וייצור ומערך שיווק ומכירות, ברחבי העולם ובעיקר באירופה, צפון אמריקה ודרום מזרח אסיה. 
עד היום ביצעה החברה 12 רכישות אסטרטגיות, בכללן: רכישת חברת פולנה ארומה הפולנית הפועלת בתחום הריחות והטעמים תמורת כ-7 מיליון אירו; רכישת פעילות כימדע תמורת כ-4.1 מיליון דולר שאפשרה את כניסת החברה לתחומי חומרי הביניים וחומרי הגלם הייחודיים; רכישת Flavor Associates האמריקאית בתחום הריחות והטעמים שחיזקה מאוד את האחיזה של החברה בשוק האמריקאי וכניסתה לשוק הסיני.
בנוסף רכשה החברה60% ממניות WFF בוויטנאם שמהווה את מרכז הפעילות של החברה בדרום מזרח אסיה; רכישת חברת SDA מקיבוץ שדה אליהו בתחום הטעמים הטבעיים המלוחים ושאפשרה את כניסת החברה לתחום תערובות התבלינים.
עוד רכשה החברה לאחרונה את השליטה (60%) מחברת FIT הבלגית העוסקת בייצור טעמי מלוחים (Savory).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה