משפט

בית הדין הרבני בהחלטה נדירה: מדוע בוטל תשלום המזונות?

לאחרונה ביה"ד הרבני ביטל תשלומי מזונות לאחר שקיבל את תביעתו של אב על ניכור הורי אשר לטענתו אחראית לכך גרושתו
כפיר אדר | 
בית הדין הרבני האזורי תל - אביב (צילום Magma Images)
לא בכל יום מבטל בית הדין הרבני תשלומי מזונות. רק לאחרונה בית הדין הרבני ביטל בהחלטה נדירה, את תשלומי המזונות לאב גרוש, לאחר שקיבל את תביעתו של אב על ניכור הורי שלו אחראית גרושתו.
לא' לקח זמן להסכים שגרושתו תהגר לצ'כיה עם שתי בנותיו הקטינות. הוא חשב שאם יתנה את ההגירה בהסדרי ראיה מפורטים, בכך יבטיח לפחות את הקשר עם בנותיו, אלא שעם השנים הבנות חדלו מלקרוא לו אבא והוא אפילו לא ידע היכן הן גרות. בנוסף לכך לא הן לא הגיעו לארץ באופן סדיר כפי שסוכם וכשכבר הגיעו לבקרו, היה זה לביקור חטוף וצונן.
לטענת האב , שמיוצג על ידי עו"ד רפי שדמי העוסק בדיני משפחה, לאחר הגירושין היגרה האם עם בנותיו לחו"ל תוך הסכמה מפורשת על הסדרי ראיה אלא שזו לא עמדה בהסדרי הראיה.
בין היתר הוסכם בין הצדדים כי האב ישלם מחצית מעלות כרטיסי הטיסה כאשר נקבע שהבנות יגיעו לארץ לפחות פעמיים בשנה וישהו איתו שבוע בכל פעם אלא שבפועל לטענת האב זה לא קרה. לאור כך הוא הגיש תביעה לביה"ד באמצעות עורך דין רפי שדמי לביטול תשלומי המזונות.
לאחר שא' גם הפסיק לשלם את תשלומי המזונות, פנה גרושתו להוצל"פ והטילה עליו מגבלות שונות ובין היתר להגבלת פעילותו בחשבונות הבנק שלו.
בדיון שהתקיים, סקר בית הדין הלכות ומסורות מבלי להסתמך כלל על מקורות אזרחיים.
בית הדין הרבני בתל אביב פסק כי פטור על תשלום המזונות הינו רטרואקטיבי ממועד הגשת התביעה להפחתת מזונות (בכך כמובן גם בוטלו הליכי ההוצאה לפועל שננקטו נגד א').
עם סיום כתיבת פסק הדין, הגיעה לשולחן ביה"ד בקשת האם, המודיעה על הסדרי שהות שהחלו בין הבנות לאביהם, ומבקשת את השתתפות האב בתשלום עבור חלקו בכרטיסי הטיסה של הבנות, בהתאם להחלטת ביה"ד.
ביה"ד קבע כי - ברור לכל שביה"ד לא יפסוק דמי השתתפות לאב, על סמך פגישה אחת עם הבנות (שהרי באם יחליט ביה"ד על חיוב זה, תבוא מאליה הדרישה לשלם מזונות).
לדברי עו"ד שדמי, צכשתרצה האישה לחדש את תשלומי המזונות יהיה עליה להגיש תביעה חדשה לבית הדין הרבני.
ביה"ד התיר את פרסום פסה"ד בהשמטת פרטים מזהים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה