משפט

רשות התחרות קבעה: מטרו מוטור וימאהה התקשרו בהסכם כובל

בית הדין לתחרות מחק ערר כנגד קביעת הממונה על התחרות וקבע כי ההסכם ביניהן פגע בתחרות. לאחר קביעת הממונה, החליטה מטרו מוטור לסיים את ההתקשרות עם חלק מיצרני רכבים תפעוליים וטרקטורונים אותם ייבאה. לאחר סיום ההתקשרות אין בהסדר עם ימאהה כדי לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות
כפיר אדר | 
בית משפט (צילום freepik)
היום (חמישי) מחק בית הדין לתחרות בראשות השופט גדעוני, לבקשת מטרו מוטור, ערר שהגישה חברת מטרו מוטור שיווק על קביעת הממונה לתחרות כי ההסדר שאליו בקשו להגיע מטרו מוטור וחברת ימאהה הוא הסדר כובל העלול לפגוע בתחרות.
ההסדר הכובל עניינו יבוא כלי רכב ארבעה-גלגליים, בהם רכבים תפעוליים וטרקטורונים מתוצרת ימאהה, על ידי מטרו מוטור. קודם להתקשרות עם ימאהה, ייבאה מטרו מוטור רכבים תפעוליים וטרקטורונים של יצרנים נוספים ואחזה בנתחי שוק משמעותיים ביבוא ובשיווק של רכבים אלה.
הפיכתה של מטרו מוטור ליבואנית ומשווקת של רכבים תפעוליים וטרקטורונים גם מתוצרת ימאהה היתה עלולה ליצור למטרו מוטור כח שוק כלפי צרכני רכבים אלה, והיתה עלולה לפגוע בתחרות שבין ימאהה לבין יצרנים של מותגים אחרים המשווקים על ידי מטרו מוטור.
לאחר קביעת הממונה, החליטה מטרו מוטור לסיים את ההתקשרות עם חלק מיצרני רכבים תפעוליים וטרקטורונים אותם ייבאה. לאחר סיום ההתקשרות אין בהסדר עם ימאהה כדי לפגוע פגיעה משמעותית בתחרות.
בהתאם, הוחלט על הגשת בקשה למחיקת הערר בהסכמת הממונה על התחרות. בית הדין לתחרות קיבל את בקשת מטרו מוטור ומחק את הערר ללא צו להוצאות. קביעת הממונה נשארה על כנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה