משפט

זדורוב ישוחרר הביתה לאחר 15 שנה, אלו תנאי המעצר

בית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות ובהחלטה תקדימית שיחרר את רומן זדורוב למעצר בית בתקופת החקירה החוזרת שלו. אלו תנאי המעצר של זדורוב
אביחי דלאל | 
עו"ד ירום הלוי (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)
אחת הפרשות המטלטלות שהיו בישראל נמשכת והבוקר (חמישי) בית המשפט העליון דחה את הערר של הפרקליטות והחליט לשחרר את רומן זדורוב, מי שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה בת ה-12 בשנת 2006, במהלך החקירה החוזרת של הרצח. 
כאמור, בית המשפט העליון החליט היום על שיחרורו של רומן זדורוב והוא ישהה במעצר בית במהלך החקירה החוזרת סביב הרצח המזעזע של תאיר ראדה בשנת 2006 לאחר שכבר הורשע וישב 15 שנים בכלא, כבר בשעות הקרובות זדורוב יצא לבית הוריה של אישתו בקצרין מכלא שאטה.
"אנחנו מבינים את החשש לכליאת שווא, אבל מדובר לכאורה באדם שרצח ילדה בבית ספר. זה החשש שלנו. שהאדם לא ישלוט במעשיו ובכעסו. זה אדם שכן נמצא אשם בעבר. לכן, אנחנו לא חושבים שאיזוק אלקטרוני מספיק טוב. אנחנו פוחדים פחד של ממש" עו"ד איתמר גלבפיש, מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. 
מנגד, סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי טען: "הראיות הן ראיות של זיכוי עם סימן קריאה. זדורוב מתנהג טוב בכלא, הוא עובד בכלא. בפרקליטות טוענים שיש ריב של מומחים. אני אומר שיש תמימות דעים בין כל המומחים".
בית המשפט העליון כאמור קיבל את טענתו של הלוי שאמר לאחר ההחלטה כי: "אני מודה שזה כמעט בלתי נקלט שלאחר 15 שנה בכלא, ללא חופשות, הוא יצא לאישתו זה יום גדול לרומן והמשפחה שלו. אני עובד בהתנדבות, 5.5 שנים ולא בכדי, רומן זכאי ומצוותי צודקת, השחרור עדיין לא מוכיח ולא מבטיח זיכוי אבל אנחנו מאמינים שיהיה בסדר".
השחרור למעצר הבית בתנאים מגבילים הכוללים: איזוק אלקטרוני, פיקוח צמוד של 24 שעת ביממה ואישור על יציאה מהבית שתיעשה בליווי מפקח שירבע על ידו. זדורוב יפקיד מאות אלפי שקלים ואת הדרכונים שלו.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה