משפט

מג'סטין טימברלייק עד ממשלת ישראל - אף אחד לא נשאר אדיש לעדות של בריטני

הזמרת זיעזעה את העולם בעדות שאישרה תיאוריות קונספירציה שהסתובבו סביבה במשך שנים. התגובות הגיעו עד מהרה מכל כיוון אפשרי
יאיר מור | 
בריטני ספירס (צילום מרים אלסטר / פלאש90)
מגבלות על הפעילות, הקצבה חודשית מבישה בגובה 2,000 דולר והתקן תוך-רחמי שמונע ממנה להיכנס להיריון - עדותה של בריטני ספירס בבית המשפט היום זעזעה את העולם. הזמרת העידה במסגרת הדרישה שלה לבטל את מינויו של אביה, ג'יימס ספירס, לאפוטרופוס שלה ושל נכסיה, המוערכים בכ-60 מיליון דולר. 
למרות שרוב הפרטים בעדות היו ידועים למעריצים מושבעים כבר שנים, רוב העולם הופתע מרמת ההתעללות לכאורה שהזמרת עברה בשנים האחרונות. הרשתות החברתיות התמלאו תגובות לעדות, כולל תמיכה מצד מוזיקאים אחרים. 
התגובה הארוכה ביותר היתה של האקס המיתולוגי, ג'סטין טימברלייק, שכתב: "אחרי מה שראינו היום, על כולנו לתמוך כרגע בבריטני. בלי קשר לעבר שלנו, הטוב והרע, ובלי קשר לכמה מזמן זה היה, מה שקורה לה פשוט לא צודק. אף אישה לא צריכה לעמוד בפני מגבלות על החלטות בנוגע לגופה. אף אדם לעולם לא צריך להיות מוחזק נגד רצונו, או להצטרך לבקש רשות לקבל גישה למה שהם עבדו בשבילו כל כך קשה. ג'ס ואני שולחים לה את אהבתנו, והתמיכה המוחלטת שלנו בבריטני במהלך התקופה הזו. אנו מקווים שבתי המשפט ומשפחתה יתקנו את זה ויתנו לה לחיות בכל דרך שהיא רוצה לחיות. 
 
מריה קארי הסתפקה ב"אנחנו אוהבים אותך, בריטני! הישארי חזקה!", ואילו כוכבת "סקס והעיר הגדולה", שרה ג'סיקה פארקר צייצה רק את התגית #FreeBritney, שזכתה למאות ציוצים. 
המוזיקאית סטלה פארטון כתבה: "לא רק שבריטני ספירס מנוצלת, היא נסחטת, מוחזקת בשבי, עוברת התעללות והזנחה על ידי אותם אנשים שלוקחים את הכסף שלה, מה עוד שהם שדדו ממנה את הילדים שלה והכריחו אותה לשלם להם. זוהי הדרך שמערכת החוק באמריקה מתייחסת לנשים!!!" 
  
צייצנית אחרת כתבה כי "הפרק ההוא ב'מראה שחורה' עם מיילי סיירוס היה על בריטני ספירס". 
  
וה-BBC העלה תמונות מהפגנה של מעריצי בריטני שנערכה מחוץ לבית המשפט: 
  
ועדיין, בסיום הדיון כתבה כתבת הניו יורק טיימס: "היא עזבה את השימוע באותה עמדה, עם אותם אנשים שהיא אמרה שמתעללים בה". 
אפילו משרד המשפטים הישראלי הגיב לעדות, ולביקורת שהיא עוררה נגד בית המשפט בארה"ב, שנתן למסכת ההתעללות להימשך כל כך הרבה זמן. "עדותה הקשה של בריטני ספירס מעלה את סוגיית מצבה הנפשי והיותה נתונה תחת אפוטרופסות מלאה של אביה, ללא יכולת לקבל החלטות באופן עצמאי", נכתב בהודעת המשרד. "בישראל קיימות שתי חלופות לאפוטרופסות ששמות את רצונו של האדם במרכז: מינוי 'קבלת החלטות נתמכת' ו'ייפוי כוח מתמשך', המאפשרים עצמאות בקבלת החלטות". האפשרות הראשונה פירושה יועץ שמלווה את האדם בדרך לקבלת החלטות עצמאית, והשנייה פירושה שהאדם מחליט מראש מי ימונה לאפוטרופוס שלו במקרה שיצטרך אחד ואילו סוגי החלטות יוכל או לא יוכל לקבל. 
המשרד הדגיש כי "במדינת ישראל בית המשפט חייב לשמוע את האדם שממנים לו אפוטרופוס". זאת לאחר שלפני 4 שנים עבר תיקון לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות בתמיכת המשרד, שהתבסס על מעבר מגישה פטרנליסטית לאוטונומית, בדגש על כיבוד רצונו של האדם, שמיעתו, שיתופו בהחלטות, עידוד חיים עצמאיים והצבת האדם - ולא מוגבלותו - במרכז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה