משפט

רמי לוי וישראייר מסתבכים: זו התביעה הייצוגית החדשה שהוגשה

התובעים, שרכשו כרטיסי טיסה הלוך-חזור במחיר 616 שקלים כולל בחירת מושבים, קיבלו החזר חלקי של 298 שקלים בלבד, ללא החזר עבור טיסת החזור, עלות הזמנת המושבים, וללא ריבית והצמדה כנדרש בחוק.
מערכת ice |  5
רמי לוי (צילום shutterstock, יחצ, פלאש 90/ משה שי)
זוג חיילים הגישו בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת ישראייר, לאחר שטיסתם לאילת בוטלה והחברה השיבה להם רק חלק מעלות הכרטיסים. התובעים רכשו כרטיסי טיסה הלוך-חזור במחיר 616 שקלים כולל בחירת מושבים.
אלא שלדבריהם, הם קיבלו החזר חלקי של 298 שקלים בלבד, ללא החזר עבור טיסת החזור, עלות הזמנת המושבים, וללא ריבית והצמדה כנדרש בחוק. על פי מגזין 'יום יום', נתוני התביעה מצביעים על היקף משמעותי של פעילות החברה: בין השנים 2021-2023 הפעילה ישראייר בממוצע 8,600 טיסות פנים בשנה, כאשר מעל 99% מהן היו בקו נתב"ג-רמון. החברה הטיסה בממוצע 274,563 נוסעים בשנה, המהווים כ-37% מכלל הנוסעים בקו זה.

התובעים מבקשים מבית המשפט להורות לישראייר, חברת התעופה של רמי לוי, לשנות את מדיניותה ולהשיב את התמורה המלאה במקרה של ביטול טיסות, כולל תוספות תשלום וריבית והצמדה כחוק. עם זאת, בבקשה לא צוינה כל פנייה מקדימה לחברה טרם הגשת התביעה.
במקביל, מתנהל הליך נוסף נגד החברה בנוגע לאופן החזרת כספים שנגבו במטבע זר במקרים של ביטול טיסות, מה שמעיד על מגמה רחבה יותר של ביקורת על מדיניות החזרי הכספים של החברה.
זוהי אינה הפעם הראשונה שישראייר מתמודדת עם ביקורת על שירותיה, כאשר לאחרונה נרשמו שינויים משמעותיים במערך הטיסות לאילת, כולל קיצוץ של שש טיסות יומיות מתחילת השנה, למרות התחייבויות קודמות להגדלת מספר הטיסות.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אצלנו לא היתה טיסה כלל והם לא הודיעו על הביטול (ל"ת)
    חן 11/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    העיקר לקחת כסף הם יודעים יופי, חוצפה וגנבה (ל"ת)
    אמיר 11/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    ישראייר הם גנבים
    מה זה משנה 11/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פעם שילמתי כל מושבים, פעמיים לא קיבלתי אותם ופעמיים לא החזירו את הכסף. מעדיף כבר לטוס עם כול חברה אחרת.
    סגור
  • 2.
    ישראייר, ארקיע ואלעל חברות חמדניות עם שירות לקוחות גרוע
    גדעון 11/2024/02
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כל הרווחים הולכים לכיסי המנהלים והטייסים הבכירים. היברות פשוט מזלזלות בציבור.
    סגור
  • 1.
    חוק וסדר
    אזרחית המדינה 11/2024/02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הגיע הזמן לעשות סדר בבלגן שקורה! לא יתכן שישחקו עם הנוסעים שמשלמים את מיטב כספם ובסוף לא מקבלים שרות והחזרים של טיסות שבוטלו. בעברית זה נקרע נוכלות!
    סגור