משפט

משרד החינוך בדרך לבית המשפט: "התלמידים אינם כלי משחק במגרש פוליטי"

שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים קבע באפריל האחרון כי יש להחזיר את תכנית "מפגשי הדיאלוג" למאגר התכניות של משרד החינוך, אך ההוראה לא בוצעה במלואה, והאגודה לזכויות האזרח נדרשה לעתור שוב לבית המשפט. מנכ"ל משותף פורום משפחות שכולות: "מטרפדים ומסכלים את החינוך לשלום בתואנות שווא"

מערכת ice | 
יואב קיש (צילום אתר הכנסת)
במהלך חודש אפריל האחרון קבע שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים כי יש להחזיר את תכנית "מפגשי הדיאלוג" של פורום המשפחות השכולות למאגר התכניות של משרד החינוך, לאחר שהפסילה הוכרזה בלתי חוקית. השופט מתח ביקורת חריפה על אופן קבלת ההחלטה לפסול את התכנית, והדגיש כי לא בוצעו בדיקות מינימליות וההחלטה לא נסמכה על תשתית עובדתית מספקת. למרות שפסק הדין זה הורה על השבת התכנית למאגר, נדרשה בקשת בזיון בית משפט לאלץ את משרד החינוך לפעול בהתאם להוראותיו.
ביום הראשון לשנת הלימודים הנוכחית, התכנית שוב הוסרה מהמאגר, מה שגרם לפורום המשפחות השכולות לעתור לבית המשפט המחוזי בירושלים פעם נוספת. בעתירה נדרש משרד החינוך להשיב את התכנית למאגר, תוך שמצביעים על כך שההחלטה להוציא את התכנית אינה מוצדקת ונותרת ללא נימוק מספק. האגודה לזכויות האזרח טוענת שהסרת התכנית מהמאגר נובעת מהשפעה פוליטית של הגורמים במשרד החינוך, ובראשם השר, שאותם מואשמים בניהול עניינים מתוך שיקולים זרים.
בעתירה נטען כי משרד החינוך פועל בניגוד לחובות ההגינות ותום הלב, וכי אין להפעיל שיקול דעת פוליטי בתכניות חינוכיות. עו"ד טל חסין מהאגודה לזכויות האזרח הדגישה כי משרד החינוך צריך לחשוף את התלמידים למגוון עמדות ולפתח חשיבה ביקורתית, ולא לבצע טיהורים פוליטיים בתכניות חינוכיות. בנוסף, נכתב בעתירה הוא מונע את הכנסת תכנית העוסקת בדו-קיום והידברות.
 
"אין מנוס מלקבוע ששוב פועלים הגורמים הפוליטיים במשרד, ובראשם השר, לסכל את הכנסת "מפגשי דיאלוג" לבתי הספר משיקולים זרים, ובסתירה לחובות ההגינות ותום הלב", נכתב בעתירה. "משרד החינוך ותלמידי ישראל אינם כלי משחק במגרש פוליטי, והמשיבים אינם רשאים לקבל החלטות ללא כל נימוק והסבר, תוך התעלמות (חוזרת) מדיני הפעלת שיקול הדעת ובעיתוי שהביטוי 'תמוה' ממעיט בערכו".
 
יובל רחמים, מנכ"ל משותף פורום משפחות שכולות ישראלי פלסטיני: "משרד החינוך ממשיך לטרפד ולסכל את החינוך לשלום בתואנות שווא ובהטלת מגבלות אדמיניסטרטיביות, הכל בכדי שתלמידי ישראל לא ייחשפו לאפשרות של שלום ופיוס. דווקא בעת מלחמה חשוב להזכיר שהשכול איננו גזירת גורל, ושחייבים להגיע לשלום עם אויבינו למען עתיד ילדינו, עתיד המדינה ועתיד שני העמים. חברי פורום המשפחות השכולות ימשיכו להמחיש בכל מקום את היכולת להתפייס ולשים את משקעי העבר מאחור, ולמרות כאב האובדן שלא ייעלם לעולם, לבנות עתיד משותף שמכבד את הזכות של שני העמים לחיות בשלום ובביטחון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה