כסף וצרכנות

משרד החינוך יסבסד: אלה ההורים הזכאים להשתתפות המדינה במיליונים

משרד החינוך יסבסד תשלומי הורים בכל הנוגע להזנה, סל תרבות, הנהגת הורים ארצית, וועד הורים יישובי. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב הגיב בשביעות רצון מופגנת: "זוהי פריצת דרך משמעותית להגיע ליעד של חוק חינוך חינם לכולם"
דוד זולדן | 
יוסף טייב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, הדס פרוש)
משרד החינוך ייקח אחריות על תשלומי ההורים כל הנוגע להזנה, סל תרבות, הנהגת הורים ארצית, וועד הורים יישובי. יו"ר הוועדה, ח"כ יוסף טייב הגיב בשביעות רצון מופגנת: "זוהי פריצת דרך משמעותית להגיע ליעד של חוק חינוך חינם לכולם".
לאחר שלא אושרו בפעם הקודמת, ועדת החינוך התרבות והספורט בראשות ח״כ יוסף טייב (ש״ס) מתכנסת כעת (חמישי) לאשר חלק מתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה.
בישיבה הקודמת סירבו חברי הוועדה לאשר את התשלומים בגלל הנטל שהם מהווים על ההורים, הפעם הם יתכנסו ויאשרו את הסעיפים הנוגעים להזנה, ⁠סל תרבות, הנהגת הורים ארצית וועד הורים יישובי. המשמעות היא שבתי הספר יוכלו לגבות אותם, זאת לעומת סעיפים אחרים שלא יוכלו לגבות כמו מסיבות סיום, טיולים והשאלת ספרים.
משרד החינוך הודיע כי יסבסד 5 מיליון שקלים את העלות בתשלומי ההורים לשנת תשפ״ה. במשך שנים נאבקים הורים וחברי כנסת שמשרד החינוך יישא בכל תשלומי ההורים, אך הם מגיעים לסכום של כ- 2 מיליארד שקלים (מה שמשלמים סך ההורים לבתי הספר במסגרת תשלומי הורים). המהלך נעשה לאחר התעקשות של יו״ר הוועדה ח״כ יוסף טייב (ש"ס) להורדה עוד השנה בתשלומי ההורים.
כאמור, סכום של 5 מיליון שקלים הוא סכום זעום, משמעותו הפחתה של 2 שקלים בסל תרבות לכל הורה, עם זאת, חשוב לציין כי סעיף ביטוח תאונות אישיות עלה ב- 4 שקלים במהלך השנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה