משפט

מטרופולין מסתבכת: עומדת בפני ייצוגית ב-2.5 מיליון שקל

פרסום ראשון: בכתב בקשת התביעה הייצוגית נגד חברת התחב"צ צוין: "עניינה של תובענה זו הוא בהתנהלותה הפסולה והמקוממת של המשיבה, מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ, אשר פועלת בניגוד לדין כאשר היא לא מבצעת נסיעות או מבצעת נסיעות תוך איחור או הקדמה, בקווי התחבורה הציבורית אותם היא מפעילה"
כפיר אדר |  4
מטרופולין (צילום ויקיפדיה)
לפני כחצי שנה, ענקיות התחבורה הציבורית בישראל הסתבכו עם משרד התחבורה. במהלך החודש פברואר 2024, החלו הליכי שימוע נגד שלוש חברות מובילות בענף, זאת בשל הפרת תנאי המכרז להפעלת אשכול תחבורה ציבורית. היום (שני) מטרופולין קיבלה חדשות רעות כשאושרה הבקשה לתביעה ייצוגית נגדה בגובה של כ-2.5 מיליון שקל לפחות, כפי שנודע ל-ice לראשונה.
בכתב בקשת התביעה הייצוגית צוין: "עניינה של תובענה זו הוא בהתנהלותה הפסולה והמקוממת של המשיבה , מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ, אשר פועלת בניגוד לדין כאשר היא לא מבצעת נסיעות או מבצעת נסיעות תוך איחור או הקדמה, בקווי התחבורה הציבורית אותם היא מפעילה והכל, בחריגה מרמת השירות המינימאלית אשר הוגדרה בהסכמי ההפעלה שבין מטרופולין לבין משרד התחבורה".
כן הוסבר: "יודגש כבר בפתח הדברים, כי מדובר בתביעה שניה כנגד מטרופולין, באותן העילות. תביעה שהוגשה לבית המשפט הנכבד כנגד מטרופולין בעבר הסתיימה בפשרה שאושרה ביום 5.2.2023. אלא שפשרה זו לא הועילה . חרף התחייבויותיה של מטרופולין , התנהגותה לא תוקנה, והיא ממשיכה לפעול בניגוד להוראות הדין, תוך פגיעה ממשית ומשמעותית בנוסעים , ותוך התעשרות שלא כדין, על חשבון הנוסעים"
כזכור, מדובר בחברות מטרופולין, אלקטרה אפיקים ודן והליכי השימועים טרם הסתיימו על פי משרד התחבורה שממשיך לפעול בנושא. על פי הדיווח, מטרופולין תזכה לשמוע בשל הפעילות בשרון-חולון, שם כ-4.6% מכלל הנסיעות לא יצאו כלל לדרך, כאשר המכרז בו זכתה מאפשר ששיעור הנסיעות שלא בוצעו יהיה מתחת ל2.5%. הובהר לחברה בזימון לשימוע כי תתכן הפסקה של הפעילות באשכול.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כסף
    משה 09/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד התחבורה עובד על הציבור רק שם למעלה בחלונות הגבוהים יודעים עד כמה העומס על הכבידים עלה על גדותיו והם לא מפרסמים זאת לציבור כאילו אנו מטומטמים ולא רואים לבד גם אם לא יספרו לנו לכן אין מצב שתחבצ תעמוד בזמנים אלא מידי פעם במקרה הטוב
    סגור
  • 3.
    יצוגית נגד משרד התחבורה
    משה 09/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    3פעמים התלוננתי על מטרופולין במשרד התחבורה על עיכובים בקו ת"א ב"ש הם לא טרחו אפילו להשיב לי
    סגור
  • 2.
    ?
    N 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקעת אונו החליפו את קווים במטרופולין, ונכון יש פה ושם איחורים אבל הם הרבה יותר טובים מקווים. קווים הייתה יודע מראש שהאוטובוס לא יבוא, זוועה.
    סגור
  • 1.
    שיטוסו לרוסיה שם כבר ידאגו להם להסעות (ל"ת)
    פלוני 09/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור