משפט

החברה שהקימה מאגר מהתמונות שלכם באינטרנט תשלם 30 מיליון אירו

הרשות להגנת נתונים בהולנד הטילה קנס של שלושים מיליון אירו על החברה האמריקאית קלירוויו, שהקימה מאגר תמונות פנים ללא הסכמת המצולמים. לחברה אין נוכחות בהולנד ולא באיחוד האירופי. זו אינה הפעם הראשונה שהחברה מתמודדת עם צעדים משפטיים בשל פגיעה בפרטיות
שרון בירקמן | 
ענן (צילום freepik)
הרשות להגנת נתונים (DPA) בהולנד הטילה קנס של 30.5 מיליון אירו (33.7 מיליון דולר) על חברת קלירוויו (Clearview AI) האמריקאית. זאת, בעקבות הקמת מאגר תמונות בלתי חוקי. הרשות איימה בקנס נוסף של עד חמישה מיליון אירו על החברה במקרה שהחברה תמשיך להפר את החוק. 
קלירוויו יצרה מאגר של תמונות פנים ממקורות ציבוריים באינטרנט, כולל רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט אחרים. החברה השתמשה בטכנולוגיות מתקדמות לזיהוי פנים כדי לפתח מערכת המסוגלת לזהות ולהשוות בין תמונות פנים שונות. המאגרים שנוצרו נמכרו לצורכי זיהוי ומעקב ללקוחות שונים, כולל גופים מסחריים וגורמים ממשלתיים.

החברה אספה את התמונות ללא הסכמת המצולמים. לטענת הרשות, עצם קיומו של המאגר מהווה הפרה חמורה של תקנות הגנת הנתונים של האיחוד האירופי (GDPR) , חוקי הגנת פרטיות במדינות רבות וזכויות הפרט.
קלירוויו לא התנגדה להחלטה ולכן לא תוכל לערער עליה. עם זאת, ראש המחלקה המשפטית של החברה טען כי החברה אינה כפופה לרגולציות הגנת הנתונים של האיחוד האירופי, מאחר שאין לה נוכחות חוקית בהולנד או באיחוד האירופי. לדבריו, ההחלטה אינה חוקית ובלתי ניתנת לאכיפה.
בחודש יוני האחרון, הגיעה החברה להסכם ראשון מסוגו בתביעה באילינוי, שהורכבה מאיחוד תביעות מרובות כנגד החברה, בכולן נטען כי האוסף הענק של תמונות הפנים שברשותה מפר את זכותם של המצולמים לפרטיות. במסגרת ההסכם החברה תפסיק את מכירת הגישה למאגר התמונות שלה לעסקים ולגורמים פרטיים, אם כי תוכל להמשיך ולעבוד עם סוכנויות פדרליות וגורמי אכיפת חוק מקומיים מחוץ לאילינוי. בנוסף, התובעים לא יזכו בפיצוי כספי ישיר אלא בחלק מהערך הפוטנציאלי של החברה. מההסכם יופחתו הוצאות משפטיות של כעשרים מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה