משפט

הפרקליטות הצבאית קבעה: המניע לרצח לאומני

הפרקליטות הצבאית הגישה כתב אישום נגד רוצחו של יוחאי אבני ז"ל, שנרצח בדירתו באכזריות. המניע לרצח על פי כתב האישום: לאומני
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
בתחילת חודש יולי, לוחם שב"ס יוחאי אבני ז"ל בן 40 נרצח באכזריות בדירתו בגבעון החדשה שבבנימין ולאחר מכן דירתו עלתה באש ופצעי דקירה נמצאו על גופו. אבראהים מנצור בן ה-24, שוהה בלתי חוקי המזוהה עם חמאס, תושב יו"ש, נעצר במעצר מנהלי בחשד לרצח של אבני. הוא הודה ושחזר את הרצח.
היום (שלישי) הוגש כתב אישום על ידי הפרקליטות הצבאית נגד פעיל החמאס בן ה-24. בכתב האישום נכתב שהנאשם הגיע ליישוב במטרה לפרוץ לבתים, הוא פרץ לביתו של אבני ובמהלך עימות רצח אותו באכזריות, מנצור דקר את אבני 66 פעמים, לאחר מכן הצית את ביתו של אבני ונמלט מהמקום. "הנאשם החליט לגרום למותו של המנוח, ותקף אותו באכזריות רבה, גם בשל היותו יהודי, ועל מנת להביא למותו". ובסעיף אחר הודגש שוב, "כל זאת, עשה הנאשם בשל היות המנוח יהודי, ועל מנת לגרום למותו ולהימלט מהמקום".
משפחתו של יוחאי אבני מסרה: "המשפחה מרגישה הבוקר הקלה גדולה, מברכת על כתב האישום שהוגש ומודה על הקשב מצד התביעה הצבאית לטיעונים שהוצגו בפניה. כתב האישום שהוגש הבוקר עומד באופן ברור על המניע הלאומני לרצח שביצע המחבל השפל שנטל את חייו של יוחאי אבני ז״ל ויש בכך משום נחמה למשפחה השכולה."
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר על שינוי כתב האישום, "טוב מאוחר מאשר אף פעם - מברך על החלטת הפרקליטות שקבעה הבוקר לאחר 51 יום כי רצח הסוהר יוחאי אבני הי"ד הינו פיגוע על רקע לאומני, ולא פלילי כמו שהוטעו לחשוב בהתחלה. הדרישות של נציב שב"ס, שלי וכמובן של בני המשפחה היקרים להגיע לחקר האמת, תרמו את חלקם. מחבק את משפחת הסוהר וחבריו בשעה קשה זו. המשרד לביטחון לאומי ימשיך ללוות אותם לעד. ה' יקום דמו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה