בארץ

מנהרות החמאס: מה קורה מתחת לציר פילדלפי? הנתונים נחשפים

9 מנהרות שחוצות למצרים נמצאו עד כה, חלקן עבירות לרכבים מסחריים. לא פחות מ-184 תוואי מנהרות במרחב ציר פילדלפי: מדובר בהסתעפויות, מנהרות שמתקרבות לציר או שחוצות אותו ועוד
מערכת ice | 
ציר פילדלפי (צילום פלאש 90/ אורן כהן)
על רקע התמרון הקרקעי המתמשך ברצועת עזה, והעמקתו לתחומי רפיח וציר פילדלפי, צה"ל שם את ידיו על שורת הישגים מבצעיים ומודיעיניים המשמעותיים להכרעת ארגון הטרור חמאס. אמש (שבת) פורסמו נתונים החושפים עד כמה ניכרים המאמצים הרבים של הארגון להפוך את ציר פילדלפי לעורק טרור מרכזי, מתחת לאפה של מדינת מצרים.
על פי פרסום של עמית סגל ב-N12, נרשמו נתונים מבהילים על המנהרות שנמצאו ברפיח והועברו לגורמים הבכירים בישראל. 9 מנהרות שחוצות למצרים נמצאו עד כה, חלקן עבירות לרכבים מסחריים. לא פחות מ-184 תוואי מנהרות במרחב ציר פילדלפי: מדובר בהסתעפויות, מנהרות שמתקרבות לציר או שחוצות אותו.
בנוסף, נכללות ברשימה גם מנהרות שנמצאות סמוך לאזור, שהוא משמעותי מבחינת גודלו הגיאוגרפי. גורם צבאי בכיר הסביר בתגובה, לפי סגל, שצה"ל מרכז מאמץ באיתור והשמדת תוואי המנהרות, ושהמנהרות נחפרו במשך 30 שנים, חלקן אינן שמישות כבר שנים. עיקרן היה במעבר העילי ברפיח. צה"ל משמיד את כל סוגי המנהרות ומכל השנים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה