בארץ

הרש''פ דחתה את הצעת ישראל לניהול מעבר רפיח. זו הסיבה

לאחר שישראל הגישה הצעה לפתיחת מעבר רפיח, אך סייגה את הפתיחה בתנאים, הרשות הפלסטינית דחתה את ההצעה, ונכון לכרגע מעבר רפיח, שנטען מהצד הפלסטיני כי הינו משמש כמסדרון הומניטרי, נשאר תחת שליטה צבאית ישראלית לא מוסדרת
דורון בלוך | 
אבו מאזן (צילום פלאש 90)
לאחר שישראל הגישה הצעה בה תיתכן פתיחה מחודשת תחת ניהול מוסדר של מעבר רפיח לרצועת עזה, הרשות הפלסטינית דחתה את ההצעה הישראלית, עם התנאים שישראל הציבה, כך על פי פרסום בסקי ניוז בערבית. 
על פי הדיווח, ההצעה הישראלית לפתיחת מעבר רפיח תחת ניהול זר הייתה כלולה במספר תנאים, בהם פתיחת המעבר תתנהל על ידי אזרחים שאינם קשורים לשירותי הבטחון הפלסטיניים. תנאים נוספים שהציבה ישראל לפתיחת המעבר הינם האיסור להניף במעבר רפיח ובגבול את הדגל הפלסטיני, וכן התעקשות מצד ישראל להישאר בקרבת המעבר, וכן בקרבת ציר פילדפי, ובמקרה הצורך אף להתערב לצורכי בדיקות וחקירות.
כמו כן, דווח כי בתגובה לתנאי מדינת ישראל לניהול המעבר בצורה מוסדרת, הרשות הפלסטינית דחתה את ההצעה, ודורשת חזרה להסכם משנת 2005 להפעלת מעבר רפיח, וכן דורשת נסיגה מוחלטת של ישראל ממעבר רפיח.
במסגרת הדיונים על פתיחה מחודשת ומוסדרת של מעבר רפיח לוקחים חלק גם המדינות המתווכות, בהן ארצות הברית ומצרים, הדוחפות להגיע להסדר לפתיחת המעבר. זאת תחת הנימוק כי מעבר רפיח משמש כמסדרון הומניטרי, להכנסת סיוע הומניטרי לעזה, וכן כנקודת יציאה לפצועים מהרצועה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה