השוק

מחדל תקציב 2025 - התוכנית השנויה במחלוקת של בכירי האוצר

בכירי משרד האוצר חוששים מהמצב הנוכחי בו שר האוצר לא כינס אף ישיבה לתכנון תקציב המדינה לשנת 2025, לכן החליטו הבכירים ליצור תקציב אלטרנטיבי הכולל העלאות מיסים ב-25 מיליארד שקל
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון)
ראשי משרד האוצר וביניהם המנכ"ל שלומי הייזלר, החשב הכללי לאוצר יהלי רוטנברג, ראש אגף התקציבים יוגב גרדוס והכלכלן הראשי שמואל אברמזון מנסחים בשבועות האחרונים הצעת תקציב אלטרנטיבית שכוללת קיצוצים והעלאות מיסים בגובה 25 מיליארד שקל לשנת 2025.
בכירי האוצר החלו בניסוח מסמך זה לאחר שהבינו שהדרג הפוליטי בראשות ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' לא החלו להכין תקציב לשנה הקרובה. התקציב הקרוב צריך לטענת בכירי האוצר, לכלול קיצוצים מסיביים והעלאת מיסים, צעדים אלה צריכים לחול כבר בתחילת השנה על מנת להיות אפקטיביים. הבכירים חוששים שעד תחילת השנה הבאה התקציב לא יהיה מוכן ולא יוגש לאישור הממשלה.
בהצעת התקציב האלטרנטיבית בכירי האוצר מתכננים מספר צעדים שיקשו על חיי האזרחים ויכניסו כסף שנדרש לקופת המדינה על רקע שנת 2024 כשנת מלחמה: הקפאה של מדרגות מס הכנסה ונקודות זיכוי, הקפאת מדרגות מיסוי מקרקעין, ביטול הפטור ממע"מ על שירותי תיירות והסעיף שהכי יורגש לאזרחים בכיס - פטור המע"מ על רכישה של שירותים דיגיטליים מחו"ל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה