משפט

העירייה עיקלה חשבון בנק: התושבת תקבל 73,000 שקל פיצוי

עיריית תל אביב נדרשת לשלם פיצוי של 73 אלף שקל לעולה חדשה שחשבונה עוקל בטעות, חרף ניסיונותיה הנואשים להסביר כי מדובר בטעות הנובעת מגניבת תעודת זהותה, העירייה סירבה להקשיב ודחתה את השגותיה. כעת בית המשפט פסק נגד העירייה
מערכת ice |  1
עוקץ על חשבון הבנקים (צילום shutterstock)
פסק דין מטלטל בבית משפט השלום בתל אביב: עירייה תפצה עולה חדשה בסך 73 אלף שקל בעקבות עיקול חשבונה בטעות. מקרה מזעזע חשף את אחת הדוגמאות הקיצוניות לכשלים בניהול מערכת הגבייה העירונית. פסק הדין חושף מחדל חמור של עיריית תל אביב, שהפך לסיוט ארוך שנים עבור אישה פגיעה וחסרת אונים.
על פי מגזין 'בית המשפט', הסיפור מתחיל בשנת 2009, כאשר עיריית תל אביב עיקלה את חשבונה הבנקאי של אישה עולה חדשה, בטענה שהיא חייבת ארנונה בגין דירה שלא הכירה מעולם. חרף ניסיונותיה הנואשים להסביר כי מדובר בטעות הנובעת מגניבת תעודת זהותה, העירייה סירבה להקשיב ודחתה את השגותיה.

התובעת, שחיה בבני ברק לבדה, נקלעה למבוי סתום בירוקרטי. למרות שהציגה הוכחות כי מעולם לא גרה בכתובת הנטענת בתל אביב, פקידי העירייה שרירי-לב דחו את טענותיה. היא אף נאלצה להתמודד עם תהליך גבייה אכזרי, שכלל תפיסת רכוש מדירתה והחרמת כספים מחשבון הבנק.
בפסק הדין, השופט גיא הימן תקף בחריפות את התנהלות העירייה, תוך שהוא מציין שאלמלא התערבות המערכת המשפטית, התובעת הייתה עלולה להגיע כדי "קצה חייה". הוא הדגיש את אמינות עדותה וציין שעמדת העירייה "נשענה על כרעי-תרנגולת", ללא הוכחות ממשיות נגדה.
בפסק הדין, העירייה חויבה להשיב לתובעת את הכספים שנגבו בטעות, בתוספת ריבית והצמדה, ולפצותה בסך 73 אלף שקל על עוגמת הנפש הקשה שעברה. עוד נפסקו הוצאות משפט בסך 37,450 שקל. מקרה זה משקף את הקושי המתמשך של אזרחים פגיעים להתמודד עם מכשול הביורוקרטיה העירונית. העירייה, שנדרשת לספק שירות ציבורי איכותי, נכשלה במקרה זה בצורה חמורה, תוך יצירת סבל נפשי ונזק כלכלי אדיר לאזרחה החלשה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חולדאי, תתפטר מיד.לך לקיבוץ. (ל"ת)
    שמר 08/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור