משפט

בושה בתאגיד: העיתונאית התחזתה לחולת סרטן וקיבלה תרומות במרמה

עורכת 'כאן רק"ע ברדיו', יאנה קנטור, נידונה ל-300 שעות שירות לתועלת הציבור. כאמור, כתב האישום מתאר אין בשנים 2017-2020 סיפרה לסובביה כי היא חולת סרטן שזקוקה לסיוע כספי למימון טיפולים. את הכסף שהשיגה מהשלושה היא הוציאה על בילויים ובתי מלון לכאורה על פי כתב האישום. יש לציין שקנטור פוטרה לפני 3 שנים
מערכת ice |  1
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
מבוכה גדולה לתאגיד השידור. העורכת ועיתונאית לשעבר בתחנת 'כאן רק"ע' ברדיו, יאנה קנטור, הורשעה על ידי בית המשפט בסעיפים של הונאה וקבלת דבר במרמה, זאת לאחר שקיבלה תרומות משלושה ישראלים תמימים בהיקף של כ-100 אלף שקלים בטוענה שהיא חולה במחלת הסרטן ולכן נזקקת לכסף. קנטור פוטרה סביב המקרה כבר לפני 3 שנים.
בבית המשפט היא נידונה ל-300 שעות שירות לתועלת הציבור. כאמור, כתב האישום מתאר אין בשנים 2017-2020 סיפרה לסובביה כי היא חולת סרטן שזקוקה לסיוע כספי למימון טיפולים. את הכסף שהשיגה מהשלושה היא הוציאה על בילויים ובתי מלון לכאורה על פי כתב האישום.

השופט איתי הרמלין קבע בגזר הדין: "בקביעת מתחם העונש יש להתחשב גם בניצול הציני של הנאשמת את טוּב לבם של מכריה והאמפתיה שלהם למצוקה הכוזבת שהציגה בפניהם. מעשיה של הנאשמת פגעו באמון האנושי הבסיסי בין אנשים ובוודאי גם באמונה בטוֹב"
עוד הדגיש: "פגיעה מעין זו עלולה להיות הרסנית עבור החברה שבה היא מתרחשת, שכן יחסי אמון בין פרטים בחברה מאפשרים לה לתפקד טוב יותר תוך שיתוף פעולה בין הפרטים שבתוכה. התחזות מכוערת לחולת סרטן עלולה לפגוע בחולים באמת שיתקלו בחוסר אמון מצד אחרים. המחשה לדברים אלה ניתן למצוא בתצהיר נפגע העבירה שבו הוא תיאר את הטראומה שנגרמה לו כתוצאה ממעשיה הציניים של הנאשמת, ואת חוסר האמון שפיתח בבני אדם בעקבות מעשיה המכוערים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חקי בהרת נזקג זייפנים.מתחזים.נוכלים.פוגעניים הלך עליכם (ל"ת)
    חקי חיון 08/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור