משפט

רשות המסים מסבכת את בעלי החברה: העלימו מיליוני שקלים

בית המשפט השלום בתל-אביב גזר על אורן מזרחי, תושב בני ברק, 21 חודשי מאסר בפועל. הנאשם הפיץ וקיבל מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על שמות עוסקים שונים, מבלי שעשה או התחייב לבצע את העסקאות שלגביהן הוצאו המסמכים. השימוש בחשבוניות הפיקטיביות סייע לנאשם להתחמק מתשלום מסים בסך 3.2 מיליון שקל
מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90)
בשבועות האחרונים נגזרו על שלושה נאשמים עונשים כבדים בגין עבירות מס, בראשן עבירות של אי הגשת דוחות מע"מ ומס הכנסה. מדובר בעבירות מס בסכום כולל של כ-6 מיליון שקל בסך הכל.
כעולה מגזר הדין בעניין יאיר משיח, שניתן בבית משפט השלום ברמלה, הנאשם לא הגיש דוחות מע"מ ודוחות מס הכנסה במועדים הנדרשים, בין השנים 2018-2022. מחזורי דוחות מס ההכנסה שלא הוגשו במועד עומדים על כ-58 מיליון שקל, ולא הועברו ניכויי מס הכנסה בסכום של 114 אלף שקל.

בין היתר, סכום המס שנדרש לתשלום בגין דוחות המע"מ, ולא שולם, עומד על כ-620 אלף שקל. המחדלים הוסרו, הן במע"מ והן במס הכנסה. בית המשפט השית על הנאשם 11 חודשי מאסר. יצוין כי מדובר בנאשם בעל עבר פלילי בעבירות מע"מ. רשות המסים יוצגה בתיק ע"י עוה"ד חנה בן פורת פיירשטיין ממונה בכירה מס הכנסה ועו"ד דביר עמר תובע מע"מ רמלה  היחידה המשפטי מרכז.  
גזר דין נוסף שניתן בבית המשפט ברמלה, בעניינם של בעל ואישה בשם שירן אלגריסי ואסף ציון טובאינה, בעלים של חברות לפינוי אשפה, מייחס לנאשמים עבירות על חוק המע"מ ועל פקודת מס הכנסה. חלק מההרשעות הן בגין אי הגשת דוחות מס הכנסה. סך המחדל עומד על כ-2 מיליון שקל, ומיעוט ממנו הוסר. על הבעל הושתו 16 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי של 100 אלף שקל. רשות המסים יוצגה בתיק ע"י  עוה"ד דביר עמר תובע מע"מ רמלה מהיחידה המשפטית מרכז ודליה סיבוני מתביעות מס הכנסה ירושלים והדרום.
בית המשפט השלום בתל-אביב גזר על אורן מזרחי, תושב בני ברק, 21 חודשי מאסר בפועל. הנאשם הפיץ וקיבל מסמכים הנחזים לחשבוניות מס על שמות עוסקים שונים, מבלי שעשה או התחייב לבצע את העסקאות שלגביהן הוצאו המסמכים. השימוש בחשבוניות הפיקטיביות סייע לנאשם להתחמק מתשלום מסים בסך 3.2 מיליון שקל. רשות המסים יוצגה ע"י עוה"ד אור הדאיה, ראש צוות ביחידה המשפטית מרכז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה