משפט

בעלי קניון הזהב ישלמו פיצוי: שוק האוכל בוטל ומי יישא בהפסד?

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לאחרונה תביעה בסך 800 מיליון שקל שהגישו האחים גינדי נגד מגדל, ובמקום זאת קבע כי חברתם, תפצה את מגדל בסכום שעדיין לא נקבע סופית  סביב הפעלת שוק אוכל בקניון שלא יצא לפועל
מערכת ice | 
קניון הזהב (צילום יחצ)
בעולם הנדל"ן המסחרי, לעיתים קרובות החזון והמציאות מתנגשים בעוצמה רבה. מקרה מרתק שממחיש זאת הוא הסכסוך המתמשך בין האחים משה ויגאל גינדי לבין חברת הביטוח מגדל, סביב הפעלת שוק אוכל בקניון הזהב בראשון לציון.
כפי שדווח בכלכליסט, בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה לאחרונה תביעה בסך 800 מיליון שקל שהגישו האחים גינדי נגד מגדל, ובמקום זאת קבע כי חברתם, תפצה את מגדל בסכום שעדיין לא נקבע סופית.

במרכז הסכסוך עמדה תוכנית שאפתנית להקמת "גולדן מרקט" - שוק אוכל ייחודי בקומה התחתונה של הקניון. האחים גינדי, המחזיקים ב-25% מהבעלות על הקניון, טענו כי מגדל, המחזיקה ב-75% הנותרים, סיכלה את הקמת השוק. לטענתם, הפרויקט היה אמור להגדיל משמעותית את הכנסות הקניון ולבדל אותו מהמתחרים באזור. הם דרשו פיצוי עצום של 650 מיליון שקל עבור אובדן התמורה הפוטנציאלית ועוד 200 מיליון שקל בגין אובדן פדיונות.
מנגד, מגדל הגישה תביעת נגד בסך 60 מיליון שקל, וטענה כי הפרויקט נכשל בשל חוסר היתכנות כלכלית ולא בגלל התנגדותה. החברה הציגה נתונים המראים כי גינדי הצליחה להחתים שוכרים פוטנציאליים על פחות מ-14% משטח הקומה המיועדת, מה שמעיד על חוסר עניין מצד השוק. יתרה מזאת, מגדל טענה כי הציעה לגינדי להקים את השוק בעצמה ולהשכיר אותו, אך ההצעה נדחתה.
בפסק דינו, השופט שקד שלל את הקשר הסיבתי בין פעולות מגדל לנזק הכספי הנטען. הוא קבע כי גינדי לא הצליחה להוכיח היתכנות להקמת שוק האוכל, בין היתר בשל היעדר אישורים נדרשים ובעיות תפעוליות בהקמת שוק כזה בתוך קניון. השופט גם הדגיש כי ההסכם המקורי בין הצדדים התייחס להקמת קומת קניון רגילה, ולא לקומה המבוססת כולה על דוכני אוכל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה