משפט

טיקטוק ממשיכה להסתבך: "מאפשרים לסין להתערב בבחירות בארה"ב"

בתגובה האמריקנית הרשמית הראשונה שהוגשה במסגרת התביעה של הרשת החברתית הוצפו מספר דאגות מרכזיות. בחברת האם ממשיכים לטעון כי מדובר בפגיעה בחופש הביטוי של אזרחים. האם הקביעה של ביידן תצא לפועל והאפליקציה תאסר לשימוש?
מערכת ice | 
טיקטוק (צילום Shutterstock/ DANIEL CONSTANTE)
משרד המשפטים בארצות הברית הגיב בפעם הראשונה באופן רשמי על התביעה שהגישה חברת האם של הרשת החברתית הפופולארית טיקטוק. התביעה הוגשה לאחר שהנשיא ביידן חתם על חוק שמכריח את חברת האם של הרשת החברתית למכור אותה למפעילה אחרת או להפסיק את פעילותה בארה"ב. על-פי עורכי הדין שמייצגים את החברה, הדרישה הזו אינה חוקית ופוגעת בחופש הביטוי. 
כעת, על-פי דיווח CNN, הגיב משרד המשפטים האמריקני בפעם הראשונה לטענות התביעה במסמך רשמי שהוגש אל בית המשפט. במסמך זה נטען כי האלגוריתם של טיקטוק מאפשר לגורמים רשמיים בממשל הסיני להתערב בבחירות הנשיאותיות בארה"ב ולהשפיע על זהותו של הנשיא או הנשיאה הבאים. לדבריהם, המשך האישור לטיקטוק לפעול באמצעות אותה חברת אם מאפשר פגיעה שכזאת.
במסמך זה נטען כי בטיקטוק אוספים מידע רב על משתמשים שעשויים להיות עובדי ממשל בעתיד, או ילדיהם של אנשים המקושרים לממשל האמריקני. המידע נאסף, לדבריהם, גם על קבוצות שונות באוכלוסיה ונועד על מנת לשרטט מפה המצביעה על בעיות פוליטיות מסוימות, כמו למשל תמיכה בתיקון השני לחוקה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה