משפט

ענקית הייבוא המקביל לישראל קורסת: חובות ב-11 מיליון שקל

משבר טאצ'-וואן: רעידת אדמה בשוק היבוא המקביל חושפת סדקים בכלכלה הישראלית, בנק לאומי דורש למנות לחברה כונס נכסים
מערכת ice |  6
בנק לאומי (צילום Magma Images, shutterstock)
בלב ליבו של שוק הצריכה הישראלי, מתחוללת דרמה כלכלית מטלטלת. חברת טאצ'-וואן, שהפכה לסמל של יבוא מקביל ומחירים תחרותיים, מוצאת עצמה על סף תהום פיננסי. בקשתו של בנק לאומי למנות כונס נכסים לחברה, בעקבות חוב של למעלה מ-11 מיליון שקלים, מאיימת לא רק על עתידה של טאצ'-וואן, אלא מעלה שאלות מהותיות על יציבות שוק היבוא המקביל כולו, כך על פי פרסום של YNET.
הסיפור של טאצ'-וואן, שהחל ב-2008 כחזון של שני יזמים - אבי פרידמן ושלמה חוג'ה - להביא מותגים בינלאומיים במחירים נגישים, הפך במהרה לסיפור הצלחה ישראלי. החברה הצליחה לשנות את כללי המשחק בשוק הצריכה, מקוקה קולה ועד למוצרי טיפוח אישי. אולם, מאחורי הקלעים של ההצלחה הנראית לעין, התפתח משבר עמוק שהגיע לשיאו בשבועות האחרונים.

הגילויים המטרידים על שיקים חוזרים מלקוחות בטענה של אי-אספקת סחורה, לצד קשיי תקשורת חמורים בין החברה לבין הבנק, מציירים תמונה עגומה של חברה במצוקה. הניסיונות הכושלים של בנק לאומי ליצור דיאלוג משמעותי עם הנהלת החברה, כולל פגישה שהתקיימה ללא נוכחות בעלי המניות, מעידים על עומק המשבר ועל הקושי למצוא פתרונות מיידיים.
המקרה של טאצ'-וואן מעלה שאלות מהותיות על המודל העסקי של חברות יבוא מקביל בישראל. האם הלחץ התחרותי להוריד מחירים מוביל בהכרח לקשיים פיננסיים? כיצד משפיעה התנודתיות בשערי המטבע על יציבותן של חברות אלו? והאם המערכת הבנקאית בישראל ערוכה לתמוך בחברות המאתגרות את מבנה השוק המסורתי?
בעוד הענף כולו ממתין בדריכות להתפתחויות נוספות ולתגובתה של טאצ'-וואן, ברור כי השלכות המשבר יחרגו הרבה מעבר לגבולות החברה עצמה. הדיון המשפטי הקרוב עשוי לא רק להכריע את גורלה של טאצ'-וואן, אלא גם לעצב מחדש את הנוף הכלכלי של שוק הצריכה הישראלי. בין אם החברה תצליח להיחלץ מהמשבר ובין אם לאו, הלקחים שיופקו מפרשה זו צפויים להדהד עוד זמן רב בענפי המסחר והפיננסים בישראל, ולהשפיע על האופן שבו אנו תופסים את היבוא המקביל ואת יחסי הבנקים עם לקוחותיהם העסקיים.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    קוקה קולה לא תתן לאף אחת להתחרות איתה (ל"ת)
    משה 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 5.
    "ענקית"
    ק.א 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 6
    איך אוהבים להגזים..ענקית זה לא ! עוד יבואן מקביל שעקץ את כולם!!
    סגור
  • 4.
    הטייקונים הפילו את החברה
    מ.ג 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אם תבדקו לעומק , תגלו שהיבואנים ביחד עם הבנקים הפילו את החברה
    סגור
  • 3.
    הבירוקרטיה
    ציקי 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הבירוקרטיה לא רוצה תחרות
    סגור
  • 2.
    חבל שאף אחד לא מרים את הכפפה
    יפית 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    11 0
    חבל שאף אחד לא עוזר לחברה לשבור את המנופלים בישראל , אם החברה הכי גדולה ליבוא מקביל לא שורדת כנראה שהבעיה היא במערכת ולא בחברה .
    סגור
  • 1.
    תחרות
    החקלאי 07/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 14
    ישראל מדינה קטנה עם יותר מידי אנשים על שטח קטן. כולם מתחרים בכולם מורידים מחירים פוגעים בהתחלה בעסקים הוותיקים ובסוף פושטים רגל .הרצון לשבור את העסקים הוותיקים ולמכור בזול עובד לתקופה מוגבלת .
    סגור