השוק

בנק לאומי יממן את הפרויקט החדש של דוראל | כל הפרטים

בנק לאומי חתם עם דוראל על הסכם למימון פרויקט משמעותי בבית שאן בתחום האנרגיה; מניית דוראל נסחרת הבוקר ביציבות לאחר שעלתה בכ-9% מתחילת השנה
ניצן כהן | 
יקי נוימן מנכ"ל קבוצת דוראל (צילום מיכה לובטון, shutterstock)
דוראל, העוסקת בייזום, הקמה והפעלה של פרויקטי אנרגיה מתחדשת, חתמה על התקשרות במזכר הבנות עם בנק לאומי, למימון בסך מסגרות כולל של כ-285 מיליון שקל, עבור חלק המתח העליון של פרויקט הדרי שאן. הספק חלק זה של הפרויקט מוערך בכ-95 מגה-וואט (DC), כאשר הספקו המצרפי של פרויקט הדרי שאן עומד על כ-170 מגה-וואט בשילוב כ-260 מגה-וואט-שעה אגירה, והוא צפוי להיות פרויקט הסולאר והאגירה הגדול בישראל.
בהתאם למזכר ההבנות, בנק לאומי יעמיד לפרויקט מסגרת חוב בכיר בסך של עד 225 מיליון שקל, מסגרת גישור בסך של כ-30 מיליון שקל להקמת חלק מתחנת המשנה בפרויקט, ומסגרות אשראי נוספות בסך מצטבר של כ-30 מיליון שקל. לחלקו זה של הפרויקט תעריף הגנה מובטח וצמוד מדד.
חתימת מזכר ההבנות עם בנק לאומי מצטרפת לדיווח קודם של דוראל על סגירה פיננסית תקדימית בסך כולל של כ-2.3 מיליארד שקל עם קונסורציום מלווים בהובלת בנק מזרחי, אשר תאפשר, בין יתר הפרויקטים, גם את המימון לחלקיו הנותרים של פרויקט הדרי שאן. להערכת החברה, הפרויקט כולו, שהקמתו צפויה להתחיל בשבועות הקרובים, צפוי להניב הכנסות של כ-70 מיליון ש"ח כבר בשנת הפעלתו הראשונה.
פרויקט הדרי שאן הינו פרויקט משותף של דוראל עם 11 מקיבוצי עמק המעיינות : נווה איתן, כפר רופין, מעוז חיים, מסילות, טירת צבי, מעלה גלבוע, עין הנציב, חמדיה, שדה אליהו, שדה נחום ומירב.

מנכ"ל דוראל, יקי נוימן: "העסקה עם בנק לאומי מהווה צעד משמעותי בהתקדמות פרויקט הדרי שאן, בדרך להקמת פרויקט הסולאר והאגירה הגדול בישראל. פרויקט הדרי שאן נולד מתוך שותפות רבת שנים של דוראל עם הקיבוצי עמק המעיינות, בהובלת קבוצת שאן ומנהליה, אשר הצמיחה פרויקט שמהווה נכס אסטרטגי למשק החשמל הישראלי. הוא יחזק את הקיבוצים השותפים של דוראל, יתגבר משמעותית את רשת החשמל באזור ויהווה מרכיב משמעותי בצמיחה של דוראל כמובילה בשוק האנרגיה המתחדשת בארץ".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה