משפט

ההחלטה התקדימית של בית הדין הרבני: הבעל ישלם לגרושתו מיליון שקל

א' ביקשה להתגרש לאחר 34 שנות נישואין, במהלכן טיפלה בבעלה וסעדה אותו בזמן שהיה חולה ואף תרמה לו כלייה. למרות זאת, בן זוגה החל לחשוד כי היא בוגדת בו והחל לעקוב אחריה. בעקבות התנהגותו החריגה נפסק כי עליו לשלם את מלוא הסכום הגבוה
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
בית הדין הרבני פסק לטובת אישה שבעלה טען כי היא בגדה בו וקבע כי תקבל כתובה על סך מיליון שקל. א' ובעלה היו נשואים במשך 34 שנים. במהלך התקופה הזאת טיפלה א' בבעלה כאשר חלה, ואף תרמה לו כליה. בחלוף 34 שנים ביקשה א' להתגרש מבן זוגה והגישה תביעה לבית הדין הרבני.
על פי דיווח ב-N12, בשנים האחרונות לנישואיהם נראה כי חשד הבעל כי אשתו בוגדת בו. על פי התביעה הוא ניהל אחריה מעקב. א' ניסתה להסביר לו שלא כך הדבר אבל חשדנותו של בעלה הלכה וגברה עד שלבסוף בשנת 2020 ביקשה להתגרש ממנו. לדבריה, בעלה התקין מצלמות בבית ואפילו בחדר השינה שלהם ולא נתן לה גישה לאותן מצלמות. בנוסף, הוא דרש ממנה להפקיד את הטלפון האישי שלה בידיו כי חשד שהיא מתכתבת עם גבר אחר. 
בית הדין הרבני פסק לטובת האישה וציין כי הבעל נהג ב"כפיות טובה" כלפי באישה שסעדה אותו בעת מצבו הבריאותי המורכב. בית הדין הרבני הורה על בעלה לשעבר של א' לשלם את סכום הכתובה עליה חתמו בעת נישואיהן - מיליון שקל. עו"ד המתמחה בתחום מסר לאתר N12 כי פסק הדין משקף את הרצון של בתי הדין הרבניים להגן ביתר שאת על כבודן של נשים. לדברי עורך הדין, כתובה על סך מיליון שקל היא גבוהה במיוחד ולא בהכרח מחייבת, במקרה הזה בית הדין הורה לגבר לשלם את הסכום במלואו אפילו טרם הגירושים לאור הנסיבות המיוחדות והתנהגותו החמורה של בן הזוג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה