משפט

נוכל הקריפטו נידון ל-25 שנות מאסר: זו הסיבה שלקוחותיו לא מרוצים

סם בנקמן פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון אתמול ל-25 שנות מאסר בפועל, מה שאמור לשמח את לקוחות החברה שאיבדו את הכול כי סמכו עליו, אך על פי מאקו, גזר הדין השאיר בפיהם טעם מר, כי מאז קריסת החברה שבבעלותו והקפאת החשבונות, שווי הביטקוין זינק ביותר מ-300%

מערכת ice | 
סם בנקמן פריד (צילום צילום מסך NasDaily)
סם בנקמן פריד, מייסדר בורסת הקריפטו FTX, הידוע בכינויו "נוכל הקריפטו" ומי שאחראי לאחד מסיפורי ההונאה הגדולים בהיסטוריה, נידון השבוע ל-25 שנות מאסר בפועל והורשע בכל הסעיפים שיוחסו לו.
בנקמן פריד, שייסד וניהל אובדן של 10 מיליארד דולר מכספי לקוחותיו, שרק לפני שלוש שנים הוביל חברה בשווי של יותר מ-32 מיליארד דולר, קיבל גזר דין שהיה על פי החוק אמור להיות חמור יותר. על פי מאקו, רק על פי החוק היבש היה אמור להיות 110 שנים בכלא, כשהתביעה הסתפקה בבקשת עונש בין 40 ל-50 שנים בכלא ואילו עורכי דינו התעקשו על עונש מקל של עד 6 שנות מאסר.
ברקע גזר הדין התנהל ויכוח סביב פיצוי לקוחותיו שעדיין לא הושב להם הכסף שהשקיעו במסגרת בורסת FTX, כשטענת ההגנה היא שלקוחותיו פוצו פיצוי כמעט מלא של 100 סנט על הדולר, זאת על פי התקשורת האמריקאית. אלא שרבים מלקוחותיו עדיין לא מרוצים מהפיצוי, זאת כי הפיצוי לפי שווי הביטקוין ומטבע הקריפטו שבהם השקיעו זינק בחודשים האחרונים לשווי של למעלה מ-300%.
ההגנה מצידו של בנקמן פריד טענו כי הוא פילנתרופ והכסף שצבר כלל לא היה מיועד לתועלת האישית שלו אלא מיועדת לחברה כולה. עוד הוסיפו, כי שנים היה דובר בולט בתנועת האלטרואיזם, שדגלה בתרומה למטרות שיכולות להציל כמה שיותר אנשים.
עוד הוסיפו סנגוריו כי בנקמן פריד על הרצף של הספקטרום האוטיסטי, כך שההון האישי שצבר היה מיועד לקידום תנועות העוזרות לאנשים על הרצף. כמו כן, בגלל שהוא על הרצף פחדו לשלומו בכלא, לדבריהם, הוא: "עלול להפוך לטרף קל בידי האסירים האחרים בכלא".
התביעה מצידה הגישה מסמכים שעל פיהם בנקמן פריד הוא אישיות מסוכנת שהונתה את הציבור ואת לקוחותיו שהשקיעו בחברה שלו. ללא קשר לתרומתו, הוא לא היה גלוי עם לקוחותיו לגבי השימוש בכסף. בנקמן פריד לטענתם השתמש בכסף כקופה אישית, מעל בכספי הלקוחות לצרכיו הפרטיים, כמו טיסה ולינה באיים של הבהמאס.
עוד נמסר על בנקמן, כי מאז שנכנס לכלא, בשל התפריט הטבעוני שלו,  נראה רזה, חלש ועייף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה