משפט

חסימת צירים והשלכת רימון במחאת קפלן: 16 מפגינים נעצרו

אלפי מוחים השתתפו בהפגנה שהתקיימה ברחוב קפלן אשר בתל אביב. לאחר שקומץ מפגינים הפרו את הסדר הציבורי, חסמו צירים והתעמתו עם שוטרים, נעצרו 16 מפגינים. משטרת ישראל: "המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה"
מערכת ice |  2
משטרה (צילום פלאש 90)
אלפי מוחים שהגיעו הערב (שבת) למתחם ברחוב קפלן הביעו את מחאתם כחוק ועל פי התנאים שסוכמו עם מארגני המחאה. לעומת זאת, משטרת ישראל הבחינה בכמה מאות מפגינים שהחלו בתהלוכות לא מתוכננות ברחובות הסמוכים, אשר הפרו את הסדר הציבורי,  חסמו צירים והתעמתו עם השוטרים. בעקבות כך,  16 מפגינים נעצרו.
לאחר סיום המחאה שהתרחשה הערב בקפלן, רוב הציבור התפנה מהמקום אך לצד זאת, התקבצו מספר מפגינים אשר התנהגו בצורה לא הולמת כנגד השוטרים שנכחו במקום. לטענת המשטרה, אותם מפגינים אשר הפרו את הסדר, פרצו גדרות, השליכו רימון עשן לעבר הצומת והפעילו רימון גז בקרב המפגינים והשוטרים. 
 
בהמשך מספר המפגינים הקצינו את פעילותם ואף ירדו וחסמו את כביש 20 לכיוון צפון, בכדי לפגוע בשגרת החיים התקינה של הציבור, תוך ניסיונות לחסום ציר תנועה ולמנוע את חופש התנועה מכלי רכב שנעו על הציר.
לבסוף, כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש וביצעו מעצרים של מפרי הסדר. בעקבות התנהגותם הלא חוקית של מפר המפגינים, נעצרו 16 מפירי הסדר שהועברו לחקירה בתחנת המשטרה. בתוך כך נרשמו 5 דוחות בגין הפרעה לתנועה. כלל הכבישים נפתחו לתנועה.
מטעם משטרת ישראל נמסר בתגובה כי היא  "רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק, יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שאלה?
    yuvi 03/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע הם לא לוחמים ונמצאים בעזה? האם הם משתמטים????
    סגור
  • 1.
    כשהמשטרה תתחיל לשבור עצמות, זה יפסק. (ל"ת)
    לבנת חבלה 03/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור