משפט

המדינה תפצה מטופל ב-1.5 מיליון שקל בשל רשלנות רפואית בשיבא

גבר עבר ניתוח צווארי, ויממה לאחר מכן חזר לבית החולים בתלונה כי הוא מתקשה לנשום או לבלוע. לאחר שחיכה רבע שעה בבית החולים עד לטיפול, כבר היה מאוחר מדי להצילו
מערכת ice | 
בית החולים שיבא תל השומר (צילום פלאש 90/ עומר פיכמן)
לאחר מקרה מצער בו גבר נפטר בשל רשלנות רפואית בבית החולים "שיבא", בית המשפט המחוזי בתל אביב פסק שהמדינה, כבעלת המרכז הרפואי בו הוא טופל, תפצה את יורשיו בכ-1.5 מיליון שקל בשל התעלמות הצוות הרפואי במקום ממצוקתו של המטופל במשך דקות גורליות בהם היה אפשר עוד להצילו.
השופט אליהו בכר קבע כי התעלמות צוות המיון ממצוקת המטופל במשך דקות ארוכות, היא זו שהובילה את המנוח לנזק מוחי בלתי הפיך ולפטירתו, אחרי שנים בהם הוגדר כ"צמח". המנוח, שעבד בתור מציל בבריכה בבית מלון, עבר במרץ 2015 ניתוח צווארי, שבסיומו נשאר בבית החולים להתאוששות, ושוחרר מיד לאחר מכן לביתו, למרות שהזהיר שאינו מרגיש בטוב, והתלונן על קושי בבליעה או בנשימה. 
בני משפחתו של המנוח, התלוננו שאינו יכול אפילו ללגום מיין הקידוש בשישי. לדבריהם, בשבת בבוקר מצבו הבריאותי הידרדר, והם היו צריכים להסיע אותו בדחיפות בחזרה ל"שיבא", שם המטופל הוכנס לחדר הלם, ורק כעבור רבע שעה, עם כניסתו, קרס ונחנק כי אינו הצליח לנשום. בדיעבד התברר שהיה למנוח קריש דם מהניתוח הצווארי, מה שגרם לחסימת דרכי נשימתו ולקריסתו. 
לאחר דקות ארוכות וגורליות בהן המנוח אינו קיבל מענה טיפולי מיידי, זה מה שגרם לו לנזק מוחי בלתי הפיך ולשנים שבהם הוא הונשם והיה מחוסר הכרה עד למותו ב-2022. בתביעה, אלמנתו וארבעת ילדיו טענו כי הצוות הרפואי פעל ברשלנות מתמשכת, ולכן מגיע להם פיצוי. המדינה לעומת זאת, טענה כי הצוות פעל במיומנות וללא דופי. 
השופט בכר ציין כי אותן דקות קריטיות בהם הגיע המנוח לבית החולים משתנק, הן אלו שיכלו להציל את מצבו, והטיפול אשר קיבל היה רשלני לדבריו. עוד ציין השופט, שעד שאחד מילדי המנוח לא "תפס" את זרועו של אחד הרופאים במקום, בזמן שאביו כבר היה בין חיים למוות, אבל כשהגיע עם אותו רופא שתפס, זה כבר היה מאוחר מידי. 
השופט פסק לטובת העיזבון 1,159,049 שקל, בין השאר לפיצוי עבור הכאב והסבל שחווה המנוח כשהוגדר כבר כ"צמח". בנוסף המדינה תשלם ליורשים שכר טרחת עורך דין 370 אלף שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה