בריאות

800 שקלים למיון פסיכיאטרי: "פגיעה שתחמיר את מצב המטופלים"

ועדת הבריאות דנה בכוונת משרדי הבריאות והאוצר, להטיל אגרה של 800-600 ₪ בעת פנייה למיון בתי החולים הפסיכיאטריים. לדברי ממלא-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ משה רוט (יהדות התורה), "אין מקום לאגרה כזו, ועל משרד הבריאות לחייב את קופות החולים להקים מוקדי טיפול נפשי בקהילה"

מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
ועדת הבריאות דנה היום (שני) בכוונת משרדי הבריאות והאוצר, להטיל אגרה של 800-600 ₪ בעת פנייה למיון בתי החולים הפסיכיאטריים. לדברי ממלא-מקום יו"ר הוועדה, ח"כ משה רוט (יהדות התורה), "אין מקום לאגרה כזו, ועל משרד הבריאות לחייב את קופות החולים להקים מוקדי טיפול נפשי בקהילה".
רוט אף הציע לשקול הקמת מוקדים מאוחדים לכל חברי קופות, ולבחון הרחבת הסיבות למתן פטור מאגרה בהגעה למיון. הוא ביקש ממשרד הבריאות למסור לוועדה בתוך חודש - תחשיב גובה ההכנסות המשוער מאגרות מיון בבתי החולים הפסיכיאטריים, פילוח לגבי סוגי הפניות למיון פסיכיאטרי ואחוז הפניות החוזרות למיון פסיכיאטרי.
לדברי חברי הכנסת, "מדובר בפגיעה חמורה וחסרת תקדים במתמודדי הנפש, שעלולה להחמיר עוד יותר את מצבם ואת מצבה של המערכת, העגומים גם כך". לדברי מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), מיוזמות הדיון, אגרת המיון בבתי החולים הכלליים נועדה לצמצם את הפנייה לחדרי המיון, כך שאלו הזקוקים לסיוע רפואי ימצו את אפשרויות הטיפול בקהילה, וכך יוקל העומס על בתי החולים.
אולם, בעוד שברפואה הכללית יש שפע של מענה קהילתי - מערכת בריאות הנפש מעמידה כיום מענה בקהילה מצומצם ביותר. "יוזמת האגרה הנוכחית, היא לתמרץ את קופות-החולים לפתח גם מענה נפשי בקהילה. לדבריה, יש למשרד הבריאות דרכים רבות לתמרץ קופות –  אך אסור שהעלות תועבר לבני משפחתו של המטופל", אמרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה