משפט

עוקץ חדש על חשבון וואטסאפ: הבנק חקר הונאה באלפי שקלים

האדם שעומד מאחורי ההונאה הכואבת, מבקש למכור הכרטיסים ואומר לקונה לשלוח לו קוד QR שנשלח אליו ב-SMS ולא מספק הסבר. הקונה שרק רוצה את הכרטיסים עושה כדברי המוכר וברגע אחד, כשהקוד עבר, הוא יכול לעשות שימוש בחשבונו של הנעקץ
מערכת ice | 
המשכנתאות בישראל בשפל (צילום shutterstock, אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
אוהדים של קבוצת מכבי חיפה? היזהרו מעוקץ חדש שיזם אדם שפונה לאוהדים, מציע להם כרטיסים למשחקים למכירה ואז בדרך מתוחכמת פורץ ומשתלט להם על חשבון הוואטסאפ, כך על פי מאקו.
האדם שעומד מאחורי ההונאה הכואבת, מבקש למכור כרטיסים ואומר לקונה לשלוח לו קוד QR שנשלח אליו ב-SMS ולא מספק הסבר. הקונה שרק רוצה את הכרטיסים עושה כדברי המוכר וברגע אחד, כשהקוד עבר, הוא יכול לעשות שימוש בחשבונו של הנעקץ.
מנהל של קבוצת וואטסאפ שעוסקת במכירת כרטיסים למשחקים של מכבי חיפה, בה כ-800 חברים, סיפר למאקו שלאחר מכן הבין שכנראה נפל קורבן לתרמית: "בתוך זמן קצר חברים התחילו ליצור איתי קשר דרך בת הזוג שלי ודרך הפייסבוק וסיפרו לי שאני שולח להם הודעות מוזרות, שאני צריך קוד שישמש למשיכה של כספים. הוא שלח את זה כמעט בכל קבוצה שאני נמצא בה, יותר מ-50 קבוצות להערכתי".
אישה אחרת סיפרה: "קיבלתי הודעה מאחד מחברי הקבוצה בעבודה שכתב 'מה קורה? למי יש בנק הפועלים או לאומי, שישלח לי הודעה בפרטי. אני צריך טובה קטנה, עניתי להודעה בפרטי וכתבתי לו 'היי אופק, מה אתה צריך? הוא ענה שהוא צריך את עזרתי ב-2,000 שקלים, שהוא בבנק פפר ואין לו אפשרות משיכה, אז שאני אמשוך עבורו והוא יחזיר לי בביט. משכתי עבורו את הכסף בשיטה משיכת מזומנים ללא כרטיס באמצעות קוד וחיכיתי להעברה בביט".

לאחר שההעברה בוצעה, היא פנתה לעוקץ: "בוקר טוב לך. שדדת את האישה הלא נכונה, אלמנה עם ילדים. התייחסתי לאופק כמו אל הבן שלי ועזרתי לו. מקווה שתהנה מהכסף שעקצת אותי אבל בורא עולם לא ישתוק על זה. לא מתעסקים עם אלמנות ויתומים", הבנק החל בחקירה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה