חדשות

עדכונים חיים: ילד בן 6 מת בשדרות, עימותים אלימים בבת ים, פצוע אנוש בעכו

נפילות באשדוד ובאשקלון שם גם נפגע בית. מעל 1,100 רקטות נורו מרצועת עזה לישראל. סמ"ר עומר טביב הוא ההרוג מפגיעת טיל הנ"ט, טרגדיה בשדרות, לוד נכנסה לעוצר, יהודים השחיתו חנויות בבת ים בעת הפגנה, לינץ' ביהודי בעיר הצפונית
אביחי דלאל |  3
מבצע שומר חומות (צילום אדי ישראל תומר נויברג פלאש 90)
חשש לפעילות חריגה בישובי עוטף עזה, פיקוד העורף יצא בבקשה לתושבי העוטף להיכנס לממ"ד ולנעול את דלתות הבית, ירי מסיבי של פצמ"רים וטילי נ"ט לאחר שצה"ל חיסל שני בכירים ברצועת עזה, כ-30 פצועים פונו מעוטף עזה לבית החולים ברזילאי באשקלון.
 מנכ"ל מד"א, אלי בין,  דיבר על פגיעת הנ"ט שנורה מהרצועה: "מדווחים על מטחים או ירי כבד לעבר המחלצים שניסו להעביר את הפצועים באמבולנסים של מד"א. הכוחות פעלו תחת אש, 3 הפצועים עושים את דרכים לבית החולים ברזילי באשקלון".
לאחר זמן מה הותר לפרסום מותו של אחד הפצועים. מדובר בלוחם חטיבת הנח"ל, סמ"ר עומר טביב בן 21 מהיישוב אליקים, הוא ההרוג מפגיעת טיל הנ"ט בסמוך לגדר המערכת. משפחתו תמסור את מועד הלוויה בהקדם.
ראש הממשלה בנימין נתניהו עשה את דרכו לתחנת המשטרה בעכו, עיר מעורבת נוספת שבה היו התפרעויות, אמש, הוצת בית מלון בעיר. הירי לעוטף עזה לא נפסק למרות ניסיונות מצריים להגיע להפסקת אש. לגבי העיר לוד, שם הוחלט על עוצר לילי החל מהשעה 20:00 כאשר האכיפה תהיה מוגברת במיוחד.
במבצע משותף של צה"ל והשב"כ סוכלו שני בכירים במטה הכללי של החמאס, המקורבים למוחמד ד'ף, כתוצאה מכך שוגרו מרצועת עזה מטח רקטות כבד לכיוון אשדוד ואשקלון. אגב, דובר צה"ל דיווח בין היתר על סיכול ממוקד של משגר לכיוון אשדוד ואשקלון כשעתיים לפני המבצע הסודי. נפילות במרינה באשקלון ובסמוך לבית החולים אסותא באשדוד, רסיס גדול יחסית נפל בנמל אשדוד.
כמו כן, אבא (52) וביתו (16) נהרגו הלילה (בין שלישי לרביעי) מפגיעה ישירה בבית בלוד, מספר ההרוגים בסבב ההסלמה הנוכחי הוא 6 ביניהם שתי נשים מאשקלון ששמן הותר לפרסום נלה גורביץ' ז"ל (52) וסהומיה סנטוש ז"ל (32) מטפלת סיעודית מהודו שטיפלה באחת הקשישות בבניין, עוד הרוגה מפגיעה ישירה בראשון לציון וכאמור עוד הרוג נוסף מירי נ"ט. 
כמו כן במהלך הלילה הגיעו חברי הכנסת השונים ללוד לראות את הפרעות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע יחד עם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וחבר הכנסת איתמר בן גביר הגיעו לעיר. השיגורים מצד החמאס לרחבי הארץ נמשכים בעיקר לעוטף עזה ובבוקר היו שיגורים גם בניסיונות לתקוף את נמל התעופה בן גוריום בשיגורים לישובים סמוכים  כמו שוהם, אלעד ועוד. במהלך הלילה הייתה נפילה בבית ביהוד. 
לקראת השעה 19:15 נרשם מטח נוסף לכיוון אזור המרכז, גוש דן והשפלה וגם באשקלון שם נפלה רקטה על בית וגרמה לנזק. הדירה בקומה השלישית נפגעה ועלתה באש וצוותי מד"א וכיבוי אש חשו למקום ולמספר מוקדים נוספים בעיר. אסון נרשם בשדרות כאשר ילד בן 6 מת בעקבות פגיעת טיל בבית בעיר.
אירוע אלים במיוחד נרשם בבת ים, שם קיצונים יהודים מנפצים שמשות של חנויות, מבצעים ונדליזם ומתעמתים עם שוטרים, כך לפחות דיווח אביעד גליקמן. גם בטבריה ובעוד ערים יהודיות ברחבי הארץ נרשמו עימותים כאלו, אם כי בשיעור אלימות נמוך בהרבה. בעכו תושב יהודי הותקף בסלע במהלך לינץ' מתוכנן של תושבים ערבים ומצבו אנוש.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שיפוצים בבית
    אתי לוי 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היהודים צודקים,מי שקם עלינו,גם ניתן לו פרנסה?? ממש לא,שירעבו,רצו בלי יהודים נראה להם ,איפו משתין הדג.
    סגור
  • 2.
    עלק אבא ובת חחחחחחחחחח
    שי 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 5
    שני מחבלים
    סגור
  • 1.
    שום אבא ובת
    אילן האקדמאי 05/2021/12
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אוייבים מבית ערבים שהססמאל יספיד אותם במירמה של משפחה סו משפחת צוררים , תודה לאל שחוסלו
    סגור