חדשות

חיים רמון: כך נתניהו יוכל לשכנע את בנט

בנט מנהל מגעים עם לפיד וגוש השינוי, אבל ליו"ר הליכוד נשאר עדיין קלף אחד כדי לשכנע את יו"ר ימינה שלא יהיה ראש ממשלת מפלגות המרכז והשמאל: להביא לו את הרוטציה הראשונה בממשלת ימין
מערכת ice |  5
חיים רמון, נפתלי בנט (צילום פלאש 90/יוסי אלוני, טוויטר/נפתלי בנט)
השר לשעבר חיים רמון, התייחס היום (רביעי) על הפלונטר האמיתי, והמו"מ שיו"ר ימינה נפתלי בנט החל עם מפלגות השמאל במטרה להקמת ממשלה עם הגוש נגד נתניהו.
בריאיון ברדיו 103, אומר רמון כי התעקשות נתניהו למנות את אקוניס עשה לו נזק פוליטי ומשפטי: "מזה שנה שנתניהו הקים עם ממשלה עם גנץ, הוא לא מפסיק לעשות טעויות פוליטיות, ואתמול התווספה לשרשרת הטעויות הטעות הקשה למנות את אקוניס לא בניגוד להסכם אלא בניגוד לחוק, בשעה שהיו לו הרבה יותר אפשרויות סבירות שאיתן היה יכול להתמודד עם העליון, והוא לא עשה אותן. היו לו לפחות חמש אופציות והוא בחר בגרועה בהן", אומר השר לשעבר רמון.
לדבריו היה יכול להעביר סמכויות מסוימות לאקוניס ממשרד המשפטים, ובו זמנית להתעקש מול בית המשפט העליון שהוא לא יכריח אותו למנות שר במשרד המשפטים, וליצור מצב שכל עוד יש תיקו ומינוי גנץ לא עובר אז לבוא עם הדבר הזה לעליון.
אבל מעבר לכך, מוסיף רמון, יש לכך גם השלכות פוליטיות. אם נתניהו רוצה לשכנע את בנט לחתום איתו הסכם, אזי "תחזק את תחושת הביטחון שלו, איך אתה מפר הסכן שחוקק בחוק, אז מי יחתום איתך הסכמים?".
אז מה האפשרות היחידה של נתניהו? לדברי רמון, "לביבי יש קלף אחד", גם אם לא בטוח יעזור לו. לדבריו, על נתניהו לפנות לבנט באחד מסרטוני הוידאו שלו ולהציע לו להיות ראש ממשלה: "הוא פונה אליו, שלום נפתלי בנט, אני פונה אליך ומציע לך להיות ראש הממשלה שנה-שנה וחצי בממשלת ימין".
אם האופציה להיות ראש ממשלת ימין, ולא להיות מנהיג מחנה השמאל והמרכז, בנט יחזור לשולחן המו"מ. כאמור, גם על פי רמון זה לא בטוח כבר שזה יעזור.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אדון רמון - גם אם בנט ראשון ברוטציה אין לנו 61 אצבעות
    רז 04/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי צריך את סער ועבאס.
    סגור
  • 4.
    רמון, במקום ששם יד כלום לא צומח
    רז 04/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נתניהו בפאניקה מוחלטת בגלל זה הוא עושה טעויות בלי סוף גם בפוליטיקה הישראלית וגם מול ארה"ב והפלסטינים, לא מסוגל לתפקד תחת לחץ, רעוע לגמרי.
    סגור
  • 3.
    נתניהו באופוזיציה מזיק פי אלף
    צריך לשים סוף לארס ה 04/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא גרם ל: שמיר אמר: שהוא מלאך החבלה שרון: פרש ופתח מפלגה אחרת קדימה: פרק אותה וביזה את מופז. עבודה: פרק אותה (יחימוביץ' גם) המפד"ל: פרק והרכיב אלף פעם. רצח רבין: הסתה החב' בישראל: 4 מערכות בחירות אסור להשאיר אותו בפוליטיקה. אסור להשאיר אותו בפוליטיקה. אסור להשאיר את הרעל הזה בפוליטיקה.
    סגור
  • 2.
    שפל
    ליז 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אלוהים שמור איתי מידידי.... האימר הכי מתאימה לרמון ,הוא כמו ביבי ,אם אני לא יכול חבר ממשלה אז אני אחבל באפשרות שתקום. לחשוב שפעם רציתי שרמון ינהיג את מפלגת העבודה,איזה מזל שזה לא קרה.
    סגור
  • 1.
    בנט טמבל אם יחתום איתו. הרי נתניהו לא יתן לו לעבוד (ל"ת)
    דוד 04/2021/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור