חדשות

אלייד רוכשת 4.9% מחברת הגמל של מנורה בכ-129 מיליון שקל

הרכישה משקפת לחברת הגמל של מנורה מבטחים שווי חברה של 2.5 מיליארד שקל; אלייד תקבל אופציה לרכישת 4.9% נוספים מהחברה
ניצן כהן | 
מנורה מבטחים (צילום Magma Images)
לאחר חתימת עסקת הענק בתחום הגמל בין פסגות לאלטשולר שחם, היום (שני) נחתמה עסקה נוספת לרכישת 4.9% ממניות חברת הגמל של מנורה מבטחים.
אלייד בעלת שורה ארוכה של נכסי נדל"ן וכן זיכיון היבוא של פולקסווגן בישראל, חתמה על הסכם לרכישת 4.9% ממניות חברת הגמל של מנורה בתמורה ל-128.8 מיליון שקל שמשקפים לחברה שווי של 2.5 מיליארד שקל. בנוסף קיבלה אלייד אופציה לרכישת 4.9% נוספים מהחברה כשמימוש האופציה יהיה לפי שווי הון עצמי של 2.8 מיליארד שקל בניכוי דיווידנדים שישולמו.
מנורה מבטחים היא אחת מחברות הגמל הגדולות בישראל ואלייד היא אחת מחברות ההשקעות הגדולות בישראל. לאלייד יש נכסי נדל"ן בהיקפים משמעותיים ואף נכסים ריאליים רבים כמו צ'מפיון מוטורס. 
לפני שלושה שבועות רכשה אלייד מחצית ממניות החברה שמפעילה את מנהרות הכרמל ומתמודדת על הפעלת הרכבת הקלה בתל אביב. ולאחרונה החליטה החברה להיכנס למיזם אנרגיה סולארית בארה"ב ביחד עם הפניקס.
מלאומי שוקי הון נמסר: "כאשר מביטים על שווי השוק של חברת האם, שעמד בתחילת היום על 3.7 מיליארדי שקלים, קשה לא לתהות האם המחיר לפיו בוצעה ההשקעה בחברת הבת לבדה אינו גבוה? התשובה, לדעתנו, היא "לא" - בהא הידיעה.
"הרווח הנקי האחרון של מנורה מבטחים פנסיה וגמל (חברת הבת) עמד על 146 מיליוני שקלים, מה שאומר כי שווי חברה של 2.5 מיליארד שקל משקף תשואה שוטפת של כמעט 6% לשנה - ברמת סיכון נמוכה, ומבלי להביא בחשבון את פוטנציאל ההשבחה. אז תגידו אתם, כמי שניהול השקעות הוא תחום מומחיותכם, האם ברמת הריביות הנוכחיות זו יכולה להיחשב תשואה נמוכה?! נדמה לנו שההיפך, להשקעה בסיכון נמוך, כמו זה של קרן פנסיה, זו בהחלט תשואה נאה.
"משכך, התמיהה לא צריכה להיות לגבי המחיר בו בוצעה העסקה, היא צריכה להיות מופנית למחיר בו נסחרת כיום מנייתה של חברת האם – מנורה מבטחים החזקות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה