חדשות

אושרו התקנות לפתיחת גני החיות והספארי והפעלת המסעדות והאטרקציות באילת וים המלח

המשק מתחיל לחזור: ועדת החוקה אישרה את התקנות לפתיחת מתחמי החנויות הפתוחים, גני החיות והספארי, המסעדות, ואטרקציות התיירות באילת וים המלח. הקבינט יבחון הקלות בהגבלות כניסה לחנויות
יהודה לוינגר |  1
מסעדה (צילום unsplash)
לאחר דיונים ארוכים, בוועדת החוקה אישרו היום (רביעי) פה אחד את התקנות שיאפשרו את פתיחת מסעדות, אטרקציות תיירותיות ומסחר ב"איי התיירות" באילת וים המלח. בנוסף, תוקנו התקנות ולפיהן תתאפשר גם פתיחת גני החיות והספארי ותחמי החנויות הפתוחים והארכת תקנות הגבלת הפעילות הקיימות בשבועיים נוספים. התיקונים לתקנות צפויים להיכנס לתוקף בשעות הקרובות עם פרסומן ברשומות.
בנוסף, אמר יו"ר הוועדה כי הוא מקווה שהקבינט יאשר עוד הערב את התיקון שהובא לקבינט  לאפשר הקלות בהגבלות הכניסה לחנויות מעבר לארבעה אנשים.
במהלך הדיון יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר, התייחס לביקורת על התקנות בדבר אפליה לכאורה בין סוגי המסחר השונים ועל הפקת הלקחים לתיקון הטעויות, כדוגמת פתיחת "הביגים" והחלוקה בינם ובים חנויות הרחוב. כמו גם פתיחת שמורות הטבע והעיכוב בפתיחת גני החיות: "מי שחוזר על טעויות לא הפיק לקחים. אנחנו לא ועדה לעומתית. אנחנו לא מעיפים תקנות ומשאירים כאוס, אבל אני כן רוצה לדבר להיגיון של משרד הבריאות וחברי הקבינט – הפיקו לקחים והביאו תקנות שיש בהן היגיון, שכל וזהירות גם יחד".
חבר הכנסת אלי אבידר ביקר את ההתנהלות המדינה ושר הבריאות במהלך מגבלות הקורונה: "הממשלה חייבת לאפשר כלכלה עובדת, אף אחד לא עושה לנו טובה. אדלשטיין היה צריך לפתוח את כל הכלכלה, חובתה של ממשלה דמוקרטית הוא לאפשר מערכת חינוך פתוחה, שיסבירו איך, תו אדום/ תו סגול. זה תפקידם. תפקידה של ממשלה לאפשר תרבות עובדת. זה משטר דמוקרטי. תפקידה של ממשלה לאפשר חופש פולחן, לא עושים טובה שמאפשרים 10 מתפללים בבית כנסת או במסגד. תפקידה של ממשלה לאפשר מחאה. מי מחליט לבדוק 5000 או 30,000? הציבור צריך לשנות תפיסה ולבוא בדרישות. אנחנו לא צריכים להתחנן לאדלשטיין, הוא לא עושה לנו טובה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכל הלוחצים, המפגינים והמקטרים:הכונו לסגר 3 ! (ל"ת)
    איזו מדינה 11/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור