חדשות

סקר החברות לרבעון השלישי של 2020 מצא: התאוששות במגזר העסקי ובמסחר

מאזן הנטו במגזר העסקי השתפר ברבעון השלישי אך נותר ברמה שלילית מאוד, מאזן הנטו של המכירות בענף המסחר רשמו את העלייה הגבוהה ביותר והגיע לרמה חיובית הרמה הנמוכה ביותר נותרה בענף בתי המלון
מערכת ice | 
עסקים (צילום pexels)
סקר החברות האחרון, שנערך מאמצע חודש ספטמבר עד השבוע השלישי של אוקטובר השנה מצביע על התאוששות של פעילות המגזר העסקי ברבעון השלישי של 2020, אם כי הפעילות ממשיכה להתכווץ בשל משבר הקורונה. מאזן הנטו בסך המגזר העסקי השתפר ברבעון השלישי אך נותר ברמה שלילית מאוד, מאזן הנטו של המכירות בענף המסחר רשמו את העלייה הגבוהה ביותר והגיע לרמה חיובית.
מבין כל המאזנים שנבדקו במגזר העסקי, הירידה הגדולה ביותר שייכת לבתי המלון בשנת 2020. לאחר שברבעון הרביעי מאזן הנטו של התפוקה בענף עמד על 12%, הוא ירד ל-100%- ברבעון הראשון של 2020, נשאר כך ברבעון השני וברבעון השלישי התאושש מעט ונותר על 89%-. מאזן הנטו של המכירות בענף המסחר עלה ברבעון השלישי לרמה חיובית של 19% (אך לא מובהקת סטטיסטית) עקב המשך והרחבת ההקלות בפעילות ופתיחת עסקים. בענף, שהתאושש מ-62%- ברבעון השני, צופים ירידה במכירות ברבעון הבא.

מאזן הנטו של התפוקה בתעשייה התאושש ברבעון השלישי ונותר שלילי ולא מובהק סטטיסטית. המאזן השלילי משקף הערכה לירידה בעיקר בייצוא ובמספר העובדים. החברות מעריכות, על בסיס ההזמנות לרבעון הבא, שהמכירות ימשיכו לרדת ברבעון הרביעי, הן לשוק המקומי והן ליצוא. חלוקת החברות בתעשייה לפי גודל חברה מראה שמאזן הנטו של החברות הגדולות נותר חיובי ואילו החברות הקטנות נפגעו מאוד. מאזן הנטו של הפדיון בענף השירותים התאושש ברבעון השלישי אך הוסיף להיות שלילי ומובהק, והוא משקף ירידה במכירת השירותים בארץ ובחו"ל וירידה במספר העובדים, עקב משבר הקורונה והוצאתם של עובדים לחל"ת. בענף צופים כי ברבעון הבא הפעילות תמשיך להתכווץ, והחברות מדווחות שההזמנות מחו"ל ירדו.  
ברבעון השלישי של 2020 עלה (ל-1.2%) ממוצע הציפיות של החברות לגבי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים; כן עלה (ל-54%) שיעור החברות הצופות שהאינפלציה תימצא בתחום היעד, וירד (ל-40%) שיעור החברות הצופות שהאינפלציה ב-12 החודשים הבאים תימצא מתחת לתחום היעד. הצפי לגבי שער הדולר ברבעון הבא וב-12 החודשים הבאים ירד לרמה של 3.49 ו-3.55 ש"ח לדולר, בהתאמה (בתקופת הסקר עמד שער החליפין הממוצע על 3.42 ש"ח לדולר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה