חדשות

סגן שר הבריאות בוועדת החוקה: "נכשלנו במגבלות הדיפרנציאליות, לוביסטים והחרדים הפעילו לחצים"

ח"כ יואב קיש הודה כי לחצים שהפעילו גורמים שונים ביניהם גורמים במגזר העסקי והחרדים הביא למצב של 9,000 נדבקים ביום ולחץ אדיר על מערכת הבריאות. ועדת החוקה התכנסה לדון בהחמרת ההגבלות שאישרה הממשלה במהלך הלילה

מערכת ice |  4
יואב קיש (צילום מתוך אתר הכנסת)
ועדת החוקה התכנסה היום (ה') לדון בהרחבת המגבלות על ההפגנות שאושרה במהלך הלילה בקריאה שנייה ושלישית. הממשלה אישרה הלילה במשאל טלפוני את הארכת הסגר בשלושה ימים, כך שההגבלות שנקבעו יהיו תקפות עד ה-14 באוקטובר. כמו כן, אושרה הטלת קנס בסך 500 שקלים למי שיימצא בסוכה עם אדם שלא גר איתו. בשעה 11:00 התכנסה ועדת החוקה של הכנסת, לה יהיו 24 שעות להכריע בנושא ההגבלות החדשות, לפני שהן ייכנסו לתוקף.
סגן שר הבריאות יואב קיש אמר במהלך הדיון כי "נכשלנו בביצוע מגבלות דיפרנציאליות ושברנו שני שיאים שליליים - עברנו את ה-9,000 נדבקים ביום עם שיעור מאומתים של 13.5%. הדבר השני הוא  כ-850 חולים קשים במערכת הבריאות". 
קיש המשיך ואמר: "נכשלנו גם ברמת הציבור, כשאמרנו שחתונות זה מדבק וסגרנו גני אירועים, חשבנו שעשינו בסדר, אבל אנחנו יודעים היטב שהפרו את ההנחיות במיוחד במגזר הערבי והביאו לתחלואה בלתי נשלטת". הלחצים המשיכו, טען קיש: "לוביסטים בכנסת מנעו מאיתנו להוביל מהלך לסגירת עסקים כמו מסעדות וחדרי כושר". 
לגבי קיום ההפגנות בכלי רכב, אמר: "יציאת מכוניות מהיישוב היא פתח שלא מאפשר לנו למנוע תחלואה. אם נאפשר לצאת, זה פתח לכל מיני אנשים שמתחמנים".
חברי האופוזיציה התנגדו להחרפת המגבלות. ח"כ יואב סגלוביץ' (יש עתיד) טען כי המשטרה אינה יכולה לאכוף את המגבלות הללו וקרא לאפשר את ההפגנות ברכבים: "אין פה פגיעה בבריאות הציבור, זה פוגע בנאשם בבלפור", והוסיף כי: "מאפשרים פגיעה אנושה בחירותו של האדם". 
ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) טען כי מדובר ב"חוק פשיסטי שמטרתו למנוע את תחילת משפטו של נתניהו ולהטיל משטר טרור על אזרחי המדינה". 

אתמול התייחס ראש הממשלה נתניהו לאסטרטגיית היציאה מהסגר במהלך דיון בקבינט הקורונה, ואמר כי היציאה תהיה איטית במיוחד, ותימשך בין חצי שנה לשנה. נתניהו הדגיש כי בכל הקשור ליעדי היציאה מהסגר, יש לפעול לפי מספרים ולא לפי תאריכים. 
פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הציג לשרים מתווה לפיו יוגדלו הקנסות בגין הפרה של ההגבלות. לפי המתווה, בית עסק שייפתח בניגוד להנחיות ייקנס ב-10,000 שקלים במקום 5,000. על קיום אירועים או פתיחת מוסד חינוכי ללא אישור הקנס יזנק פי 10 - ויעמוד על 50 אלף שקלים במקום 5,000. הקנס על הפרת בידוד יוכפל מ-5,000 ל-10,000, והקנס על אי עטיית מסיכה יוכפל גם הוא מ-500 שקלים ל-1,000. 
נוסף על כך, גמזו הציג לשרים מתווה ליציאה מהמשבר, לפיו יש לפתוח את המשק באופן מדורג, כשבכל שלב תיעשה הקלה בתחום אחד או מגזר אחד, עם המתנה של שלושה שבועות בין השלבים. לפי מתווה זה, ההחלטה על המעבר בין שלבים תתבצע בהתאם למקדם ההדבקה. במידה ומקדם ההדבקה יהיה נמוך מ-0.8, מספר החולים נמוך מ-700 ואחוז הבדיקות החיוביות יהיה נמוך מ-5% - יהיה ניתן להתחיל בצעדי החזרה לשגרה. 
ברקע אישור ההגבלות החדשות לתקופת הסגר, מאות בני אדם הפגינו הלילה בתל אביב ובירושלים. מספר מפגינים חסמו את רחוב עזה, סמוך למעון ראש הממשלה בבירה. בתל אביב התקיימה צעדת מחאה ונחסמו מספר רחובות גם כן. 
המשטרה מסרה כי התהלוכה בתל אביב לא חוקית, והתקיימה ללא תיאום או אישור  שלה. רוב המחאה עברה באיפוק מצד המשטרה והמפגינים, אך בסופו של דבר 4 בני אדם נעצרו בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הקורונה היא רק התירוץ להפיכה דיקטטורית
    עודאחת 10/2020/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נעצרו 16 אנשים בהפגנה אתמול בתל אביב וביבי דחה לעצמו את המשפט ב40 יום בדיוק כמו שאמרנו שיקרה בינתיים כל יום פה יותר מטורלל מהיום הקודם הערב תמיד יותר מטורלל מהבוקר. ראש ממשלה שקוע עד צוואר בחקירות חייב להיות בנבצרות
    סגור
  • 3.
    נכשלתם
    אילנה 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכשלתם כי אתם פוחדים על הכסא שלכם גמזו הציע סגר עוד באןגסט על הערים האדומות אבל החרדים אימו על ביבי והוא דחה את הסגר אבל הוא עולה לתקשןרת ןמאשים את גמזו
    סגור
  • 2.
    מודים?
    בן בן 10/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מר קיש.. ביפן מי שמודה שנכשל... עושה חרקירי....חלילה אל תעשו זאת... תתפטרו. ולא רק אתה... האחראי לכשלון הזה ביבי וליצמן ודרעי ואדלשטיין.... תתפטרו.
    סגור
  • 1.
    אי אפשר להתרכז גם בניהול משפט לצד לחימה במגפה
    זמגו 10/2020/01
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אדם שנאבק על חפותו לא יכול לנהל במקביל את המדינה. לצערנו, הניסוי הזה עולה (וימשיך לעלות) ביוקר.
    סגור