בריאות

נמצא הפתרון לאלצהיימר? זו התרופה המוכרת שעשויה לשים סוף למחלה

מחקר חדש שבוצע בלונדון בהשתתפות של יותר מ-260,000 גברים, בדק את הקשר בין הוויאגרה אשר מטפלת בבעיות זקפה של גברים לבין מחלת האלצהיימר, ומצא כי גברים הנוטלים את התרופה הפחיתו את סיכונם לפתח את המחלה ב-18%
מערכת ice | 
קשישים (צילום freepik)
לאחרונה נערך מחקר בבריטניה שייתכן ומצא פריצת דרך ביחס לחקר מחלת האלצהיימר. כידוע, המחלה אשר פוגעת בעיקר בקשישים, גורמת לניוון איטי ומתמשך של תאי עצב המוח ומתבטאת בירידה קוגניטיבית ובעיות זיכרון.
המחקר בדק את הקשר בין נטילת תרופה לבעיית אין אונות להפחתת הסיכון למחלת האלצהיימר. במהלך הבדיקה השתתפו יותר מ-260,000 גברים אשר השתמשו בוויאגרה ונמצא כי הם הפחיתו את הסיכון שלהם לפתח את המחלה ב-18%.
מבחינה מדעית, החלבון עמילואיד בטא אשר מצטבר במוחם של אנשים הוא אחד הגורמים להתפתחות האלצהיימר, ונראה כי ויאגרה מסוגלת לסלק או להפחית אותו. במחקר שנערך בקולג' האוניברסיטאי בלונדון השוו בין קבוצה של אנשים הנוטלים את תרופת האין אונות לעומת אנשים שאינם נוטלים אותה, ונמצא כי מספר האנשים שפיתחו את תסמיני המחלה בקבוצה הראשונה נמוך משמעותית מהשנייה.
אין ספק כי מדובר בנקודת אור ראשונית לטיפול במחלה ארורה, שמצליחה להכות באנשים רבים עם הזדקנותם, ומונעת מהם לתפקד בדרך בה היו רגילים. האם בקרוב נזכה לראות תרופה אמיתית למחלה? ימים יגידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה