בעולם

איראן מאיימת - בריטניה פועלת: אלו הסנקציות שיופעלו נגד המשטר

על רקע פעולות של גורמים איראניים על אדמות בריטניה, הוחלט בממלכה על הטלת סנקציות כלכליות על כל משתפי הפעולה עם המשטר האיראני, במטרה לחשוף ולשבש את אותן פעילויות. שר החוץ הבריטי אמר: "אנחנו לא נקבל איום שכזה"
מערכת ice |  1
נשיא איראן (צילום אמיר לוי/פלאש 90)
על רקע מלחמת חרבות ברזל וכן בעקבות התגברות איומים של המשטר האיראני בשטח של מדינות באירופה, בריטניה וארצות הברית הכריזו על סנקציות כנגד המשטר האיראני. הסנקציות יחולו על שבעה בני אדם ועל ארגון אחד, בהם, בין היתר, גורמים איראניים וחברי ארגוני פשע שמשתפים פעולה עם המשטר האיראני, במטרה לחשוף ולשבש את אותן פעילויות בבריטניה ומעבר לים.
הגורמים האיראניים שעליהם מוטלות הסנקציות הם חברים ביחידה 840 של משמרות המהפכה האיסלאמית (IRGC), אשר נחשפה בתחקיר של רשת ITV, שפרסמה כי הם מתכננים להתנקש בחייהם של שני מגישי טלוויזיה מסוכנות הידיעות הבריטית בשפה הפרסית Iran International, שפועלת על אדמת בריטניה. הדיווח על המזימה הזו הוא הדיווח המהימן העדכני ביותר על נסיונות המשטר לאיים או להרוג אזרחי בריטניה או אזרחים הקשורים לבריטניה. מינואר 2022 אותרו לפחות 15 איומים שכאלו.
שר החוץ הבריטי, דיוויד קמרון אמר: "המשטר האיראני וארגוני הפשע אשר פועלים בשמו מהווים איום בלתי מתקבל על בטחונה של בריטניה. חבילת הסנקציות החדשה שהוכרזה היום חושפת את תפקידם של בכירים איראנים וארגוני פשע המעורבים בפעילות שנועדה לחתור, להשתיק ולשבש את החירויות הדמוקרטיות שאנחנו מוקירים בבריטניה. בריטניה וארה"ב שולחות מסר ברור – אנחנו לא נקבל איום שכזה".
כמו כן, חשוב לציין כי שר החוץ זימן את ראש המשלחת הדיפלומטית של איראן לבריטניה ב-22 בדצמבר, כדי להבהיר שהאיומים מצד המשטר האיראני לא יתקבלו.  עד כה, בריטניה הטילה יותר מ-400 סנקציות ייעודיות על בני אדם וגופים איראניים בתגובה על הפרות זכויות האדם של המשטר, תוכנית הנשק הגרעיני והשפעתה הבינלאומית.
שר הפנים, ג'יימס קלברלי, אמר: "המשטר האיראני ניסה לחתור תחת הדמוקרטיה באמצעות דיכוי. אנחנו נמשיך לפעול כנדרש על מנת להגן על המדינה, על ערכיה ועל חופש הביטוי. לא נאפשר למשטרים זרים המשתפים פעולה עם פושעים לאיים עלינו. הטלת סנקציות על ארגוני פשע האלו שעובדים עבור המשטר האיראני מזכירות להם שאנחנו נלחמים בחזרה. בראש סדר העדיפויות שלי, ההגנה על אנשינו והגנה על הדרך בה אנחנו חיים. בריטניה לא תקבל איומים מהמשטר האיראני".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זהו הרגע האחרון בו חייבים להכריז מלחמה נגד איראן.
    יהודי 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חלילה אם איראן תשיג נשק גרעיני- זהו סוף העולם. לכן זהו הרגע האחרון בו חייבים להלום במשטר האיראני , לפגוע בכל תשתיות הגרעין שלו. במהלומת פתע של נאט"ו וארצות הברית. אם זה לא יתבצע מייד, תהיה מלחמת עולם גרעינית בו תושמד האנושות כולה.
    סגור