בריאות

הגניקולוג יכנס לכלא? המתחם ל"לידה טבעית" - הפך לאסון של הנשים

ד"ר אילן הלוי מחבצלת השרון הפעיל מתחם לא חוקי ללידות טבעיות. באחת הלידות תינוקת נפטרה ובלידה אחרת נוצר קרע ברחמה של היולדת. העונש: תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של עשרת אלפים שקל. השופטת אליאנה דניאלי: "הנאשם חרג מהפרקטיקה המקובלת והעמיד בסיכון את היולדות והתינוקות"
מערכת ice | 
תינוקות (צילום unsplash)
ד"ר אילן הלוי, בן 63 מחבצלת השרון, הואשם בהפעלת בהפעלת מתחם לא חוקי ללידות טבעיות וברשלנות בביצוע לידות תוך סיכון היולדות והתינוקות. בית משפט השלום בנתניה גזר הבוקר (חמישי) תשעה חודשי עבודות שירות וקנס של עשרת אלפים שקל. באחת הלידות תינוקת נפטרה ובלידה אחרת נוצר קרע ברחמה של היולדת.
בנוסף, הלוי ישלם פיצוי של 20 אלף שקל למתלוננת אחת ולמתלוננת אחרת פיצוי של 15 אלף שקל. בפרקליטות טוענים כי זהו עונש קל, מתכוונים לערער ומבקשים לגזור עליו חמש שנות מאסר. השופטת קבעה בגזר הדין: "הנאשם חרג מהפרקטיקה המקובלת והעמיד בסיכון את היולדות והתינוקות".
על פי הדיווח ב"ישראל היום", בחודש יוני 2023 הורשע הלוי בעבירות של טיפול רפואי רשלני, איסור הפסקת הריון, פקודת בריאות העם ועבירות נוספות. בהכרעת הדין קבעה השופטת אליאנה דניאלי: "במסגרת האירועים שנידונו, נקרע רחמה של אחת היולדות, אך הנאשם לא דאג לפינויה במועד ובדרך אשר תבטיח את שלומה לבית החולים, ולאחר אירוע לידה אחר נפטרה תינוקת, אשר בני משפחתה התריעו בפני הנאשם כי מצבה אינו טוב, אך הנאשם הרגיעם תחת לספק לתינוקת טיפול או להפנותה במועד לבית החולים".

ד"ר אילן הלוי (צילום: ללא)
בכתב האישום נאמר, כי ד"ר הלוי הפעיל במשך חודשים את "ג'הארה דולה" בחבצלת השרון, שם ביצע לידות טבעיות לנשים שהיו בסיכון גבוה והפלות לנשים שלא קיבלו אישור לכך מוועדה של משרד הבריאות. ביולי 2018 קיבל אישה למתחם למרות שידע שהיא מוגדרת בהיריון בסיכון גבוה. למרות שהיה מודע להידרדרות במצב התינוקת שנולדה, הוא נמנע מלתת לה את הטיפול הנדרש והיא נפטרה בהמשך בבית החולים.
 
חודש לפני כן, קיבל ד"ר הלוי אישה ללידה טבעית למרות שעברה שני ניתוחים קיסריים, ובסיום הלידה התברר שנוצר קרע ברחמה. בספטמבר 2018, ביצע הרופא הפלה לאישה שנכנסה להיריון לא רצוי אף שלא קיבלה אישור מוועדה של משרד הבריאות - למרות שהוא ידע כי מדובר בעבירה על החוק.
 
בתום ההליך, הלוי התקין לאישה התקן תוך רחמי, וכשבועיים לאחר מכן היא פונתה לבית חולים עם דימומים וסיפרה על הפסקת ההיריון. האישה דיווחה לו על המקרה, והוא שחשש שהרשויות יגלו שהוא ממשיך לעבוד בניגוד לצווים, הנחה את האישה להגיד שההיריון היה לא תקין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה