בריאות

"ימנע מוות של אלפים": פריצת דרך בייצור אנטיביוטיקה מבינה מלאכותית?

לא פעם הבינה המלאכותית עזרה לפתור בעיות אנושיות, אולם תרופות למחלות היא עדיין לא הצליחה למצוא, מחקר חדש שנעשה בארצות הברית מראה כי הבינה המלאכותית עשויה לעזור ביצירת אנטיביוטיקה חדשה היכולה להרוג חיידק שעמיד לאנטיביוטיקה ולמנוע מוות של רבים ברחבי העולם
מערכת ice | 
חיידק (צילום shutterstock)
טכנולוגיית AI מוכיחה את עצמה משנה לשנה, כאשר נראה כי הבינה המלאכותית עוזרת למדענים לפתח אנטיביוטיקה ראשונה מזה 60 שנה. מדובר על גילוי של תרכובת חדשה היכולה להרוג חיידק עמיד לתרופות שהורג אלפים רבים ברחבי העולם מדי שנה והוא עשוי להתגלות כנקודת מפנה במאבק נגד העמידות לאנטיביוטיקה.
גיימס קולינס פרופ' להנדסה רפואית ומדעים במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס ואחד מחברי המחקר אמר בהצהרה לתקשורת: "למדנו שאנחנו יכולים לדעת על פי המודלים מה צריך בשביל שמולקולות מסוימות יביאו לאנטיביוטיקה טובה. העבודה שלנו מספקת מסגרת חסכונית בזמן, חסכונית במשאבים ובעלת תובנה מכאנית של מבנה כימי, שלא היינו צריכים אותה עד היום".
הצוות מאחורי הפרויקט השתמש במודל למידה עמוקה כדי לחזות את הפעילות והרעילות של התרכובת החדשה. למידה עמוקה כרוכה בשימוש ברשתות עצביות מלאכותיות כדי ללמוד ולייצג באופן אוטומטי תכונות מנתונים ללא תכנות מפורש. זה מיושם יותר ויותר בגילוי תרופות כדי להאיץ את הזיהוי של מועמדים פוטנציאליים לתרופות, לחזות את תכונותיהם ולייעל את תהליך פיתוח התרופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה