בריאות

בעקבות המלחמה: הנתונים המדאיגים חושפים פגיעה בגילוי המוקדם לסרטן

נתונים אשר פורסמו על ידי המרכז הרפואי רמת אביב מגלים כי חלה ירידה של כ-25 אחוז בבדיקות לאבחון מוקדם של סרטן, וזאת לצד נתוני מכבי שירותי בריאות, שטוענים כי למעלה משליש מהמטופלים ביטלו תור לבדיקות חשובות. איך הלחימה קשורה ומה ניתן לעשות בנושא?
מערכת ice | 
בית חולים-אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
אחת הפגיעות המשמעותיות ביותר במדינת ישראל בעקבות הלחימה היא דווקא בתחום הרפואה. המרכז הרפואי רמת אביב (המוביל באבחון וגילוי מוקדם של מחלות) מעדכן כי בעקבות המלחמה הממושכת חלה ירידה משמעותית (כ-25 אחוז) בבדיקות לאבחון מוקדם לגילוי סרטן, מה שכמובן עשוי להשליך על תחלואה גבוהה יותר בעתיד.
נוסף על כך, על פי נתוני מכבי שירותי בריאות-, כ-36% מהמטופלים דחו או ביטלו תור לבדיקה רפואית על רקע המצב. אחד ההסברים לירידה בהיקף הבדיקות הרפואיות היא בשל השינוי בסדרי העדיפויות של אזרחים רבים, שמעדיפים להתמקד פחות בשגרת בריאות ויותר בשגרת המלחמה, מה שמוביל באופן ישיר לפספוס של בדיקות מצילות חיים.
בשביל לנסות לתת מענה לבעיה, במרכז הרפואי רמת אביב מזמינים את תושבי הצפון ואת המפונים לבדיקות דימות וטיפולים בתורים מהירים. הבדיקות מאפשרות גילוי מוקדם של  סרטן בכל תחומי הרפואה כגון: בדיקות הדמיה, ביופסיות של הערמונית, ביופסיות שד ועוד.
חשוב להבין כי בדיקות מקדימות מצילות חיים. כל אדם אשר נמצא בקבוצת סיכון חייב להיות מודע לבריאותו ולשמר את שגרת הבדיקות שנהג לעשות טרם המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה