בריאות

בשורה ללומדי הרפואה בחו"ל שגויסו למלחמה: זה המתווה החדש

משרד הבריאות ודיקני הפקולטות לרפואה החליטו על מתווה חדש למי שלומד רפואה בחו"ל וגויס בצו 8. ועדה ארצית תדון בבקשות ותקבע מי זכאי למתווה החדש
מערכת ice | 
רפואה (צילום vecteezy)
במשרד הבריאות קיימת תכנית אסטרטגית לקידום לימודי הרפואה והגדלת מספר הסטודנטים בארץ, במטרה להביא לכך שבכל שנה יחלו את הלימודים 2,000 סטודנטים חדשים לרפואה.
כידוע, בישראל יש רבים שביצעו את לימודי הרפואה שלהם בחו"ל ואלו הלומדים כעת וגויסו בצו 8 למאמץ המלחמתי, עומדים בפני מכשול בלימודים, שספק אם היו מצליחים להשלים לבדם.
ביוזמת שר הבריאות, אוריאל בוסו ומשרדו, ולאחר שיחות עם מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ניתן על ידי דיקני בתי הספר לרפואה, מתווה לקליטת אותם סטודנטים הלומדים בחו"ל. ועדת קבלה ארצית משותפת דנה בימים אלו בכלל הבקשות ותקבע את מספר המתקבלים לכל אחד מבתי הספר לרפואה ולאילו תכניות בהתאם ליכולת של כל מוסד.
על פי משרד הבריאות, המועמדים לקבלה במסגרת המתווה הם מי שגויס ובצו 8 וחויל עד 15.11.23, ששירתו לפחות 30 יום במילואים ו/או מי שקרוב משפחתו נחטף או נרצח ב-7.10, סטודנטים לרפואה או מי שהתקבלו ללימודי רפואה במוסד מוכר ומאושר על פי רפורמת יציב, וזאת לפי הקריטריונים שפורסמו לקבלה לפי שנת הלימודים בה נמצא הסטודנט.
שר הבריאות, אוריאל בוסו, התייחס למתווה ואמר: "כפי שהתחייבנו, אנחנו פועלים להבטיח שסטודנטים לרפואה שלומדים בחו"ל ונמצאים כיום בחזית הלחימה יוכלו להמשיך את לימודיהם כאן במדינת ישראל. זה הצעד המוסרי והנכון, והדרך שלנו להחזיר לאלו שנתנו מעצמם עבור כלל אזרחי ישראל. בצעד הזה, אנחנו מעניקים להם את הכלים להמשיך ולהגשים את עצמם ביום שאחרי המלחמה מתוך הכרת הטוב וכחלק בלתי נפרד מהמאמץ הלאומי. אני מודה לדיקני בתי הספר לרפואה על שיתוף הפעולה וההבנה שגילו כלפי המהלך שיזמנו. המתווה שגובש ייתן מענה מיידי לסטודנטים לרפואה שגויסו בצו 8 ובמבט צופה פני עתיד יסייע להגדיל את כוח האדם במערכת הבריאות".
משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות אמר: "אנו מאמינים שהסטודנטים הללו שהגיעו מחו"ל לשרת את מדינת ישראל בשעה קשה זו, הם אלו שיהיו המנהיגות הרפואית העתידית של המדינה. אנו שמחים ומברכים על המתווה שהוחלט יחד עם דיקני בי"ס לרפואה, שייתן מענה מתאים כך שלא רק שהסטודנטים לא ייפגעו, אלא יוגדל מספר הסטודנטים לרפואה בישראל. בימים אלו זהו צעד לאומי נחוץ והכרחי למען עתיד המדינה".
"מדובר במתווה כולל ורחב המאפשר שילוב של עשרות סטודנטים לרפואה שלומדים בחול ומגויסים בצו 8 בבתי הספר לרפואה בישראל. הושקעו שעות רבות בגיבוש מתווה שמאזן בין החובה הערכית והמוסרית של מדינת ישראל כלפי הסטודנטים שנלחמים לבין השמירה על איכות ומצוינות בתי הספר לרפואה במדינת ישראל". הוסיף בר סימן טוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה