בריאות

הישראלים לומדים רפואה בחו"ל: תנאי קבלה נוחים ומחיה זולה מתמיד

בעוד שרבים מהסטודנטים מסכנים את נפשם בימים אלו במילואים ומאבדים את האפשרות להמשיך ללמוד, בבתי הספר לרפואה בארץ ממשיכים להקשיח את תנאי הקבלה ולהקשות על המועמדים.  אז מה הפלא שרוב הישראלים מעדיפים לנהור ללימודים בחו"ל? 

מערכת ice |  4
מרפאה-אילוסטרציה (צילום freepik)
בימים אלו, מרבית הרופאים בארץ, כמעט 60%, הם בוגרי לימודי רפואה בחו"ל – בעוד רק 40% הם בוגרי מוסדות בארץ. בשנת הלימודים הקרובה, צפוי לגדול מספר הסטודנטים לרפואה בכ-70 סטודנטים, ומספר הסטודנטים שיחלו את לימודיהם צפוי לעמוד על כ-965. 
ישראלים רבים המתכננים ללמוד רפואה, מעדיפים ללמוד בחו"ל. תהליך הקבלה בפקולטות הרפואה בארץ לרוב לא משקפות את היכולות של המועמד לתפקד כרופא טוב או אפילו להצליח בלימודי הרפואה. לרוב, התהליך מוביל לכך שמועמדים מתחילים בגיל מאוחר יחסית בשל שנים "שמתבזבזות" של הכנה ולמידה מעייפת. 
סיבה נוספת בגינה סטודנטים מעדיפים ללמוד בחו"ל הוא ההיבט הכלכלי. בישראל, מחירי המחייה יקרים מנשוא בעוד המחייה במדינות אירופה, ברת השגה לרוב. 
רוב הסטודנטים שלא הצליחו להתקבל ללימודי רפואה בארץ בעקבות הדרישות הגבוהות (ציון ממוצע בגרויות כ-104 וציון פסיכומטרי- 730 ומעלה) . ד"ר משה כהן, מייסד ומנכ"ל מכינת "מדיקל דוקטור" ללימודי רפואה בחו"ל אמר: "המדינה צריכה צלצול השכמה בנושא לפני שיהיה מאוחר מדי. ההזנחה של הסטודנטים הללו וההצעות הקוסמות שמגיעות אליהם מחו"ל יובילו לבריחת מוחות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    יש מגזר שמקבל הטבות על חשבון החיילים...תנחשו מי (ל"ת)
    אאבב 12/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יש מגזר שמקבל הטבות על חשבון החיילים...תנחשו מי (ל"ת)
    אאבב 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תנאי קבלה נוחים = איכות ירודה
    מתתיהו 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרפואה הישראלית מוכיחה עצמה בשנים האחרונות, כאיכותית ומתקדמת. החל בקורונה, וכלה במלחמה. רופא הוא אדם העוסק בהצלת חיים. אבחון נכון, והבנת הנושאים לעומקם, חיוניים. מי שלא עומד בקריטריונים, שימצא לעצמו עיסוק אחר.
    סגור
  • 1.
    זה טוב לכולם:
    גדעון 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה חוסכת כסף, עלות הכשרת רופא נאמדת במאות אלפי שקלים. לסטודנטים זה טוב: לימודים טובים, תנאי מחיה נוחים, שפה זרה, הרפיה מהמתח הביטחוני. רק צריך לדאוג לבחינות הסמכה ישראליות בכדי למנוע תת-רמה.
    סגור