בריאות

טרור האונס: דרישה תקיפה אל הארגונים בעולם לגנות את חמאס

במכתב שנשלח ע"י ארגון המיילדות ונחתם על ידי 18 ארגונים בתחום בריאות האישה בישראל לארגוני הבריאות הבינ"ל עלתה דרישה ברורה: "גנו באופן פומבי את מתקפת האלימות המגדרית הגדולה ביותר שהתקיימה על אדמת ישראל"
תום נחום | 
מרפאה-אילוסטרציה (צילום freepik)
המטחים הכבדים של הרקטות חזרו, והיום (חמישי) צה"ל המשיך בלחימה ונערך לכל תרחיש במסגרת המלחמה בעזה שנכנסה ליומה ה-62, כרגע לא אמורים לחזור חטופים נוספים גם היום כאשר צה"ל ממשיך בלחימה, כשהשעון מתקתק בצל הלחץ האמריקאי.
בתוך כך, על רקע הדיווחים הקשים על מעשי האונס והאלימות המינית בהם נקטו מחבלי חמאס נגד אזרחי ואזרחיות ישראל במהלך מתקפת הטרור הרצחנית של ה-7 באוקטובר, 18 ארגונים בתחום בריאות האישה בישראל יצאו בקריאה לעמיתיהם בעולם על רקע שתיקתם המביכה של ארגוני הנשים העולמיים ודרשו: "גנו באופן פומבי את מתקפת האלימות המגדרית הגדולה ביותר שהתקיימה על אדמת ישראל".
במסגרת המכתב שנשלח על ידי הארגונים, ביניהם גם ארגון המיילדות ממובילי המהלך, נכתב כך: "ב-7 באוקטובר, אינספור אזרחיות ישראליות הותקפו מינית באופן ברוטלי וחסר תקדים, וזאת כחלק מפקודת המשימה. ככל שחולפים הימים מגיעים עוד ועוד תיעודים ועדויות מצמררות גם מהשבת ההיא וגם מהימים האפלים בשבי חמאס, בהם מתוארים מקרים בהן נשים נאנסו לנגד עיני בני משפחותיהן, גופן הושחת בצורות שהדעת אינה יכולה להכיל: איבריהן נקצרו, חלקן נורו למוות תוך כדי האונס, וצילומים רפואיים מעידים כי עצמות אגן של נשים נשברו מרוב עוצמת הברוטליות של מחבלי חמאס".
"גם העדויות בנושא וגם הגינויים מן העולם מטפטפים לאט מאוד, בעוד שלוח הזמנים האיטי של פרסום העדויות הוא מובן לחלוטין, לוח הזמנים המזדחל של פרסום הגינויים בעולם הוא ממש מביך. גינויים שהיה מצופה שיפורסמו באופן מיידי וללא הזמנה מיוחדת, מכל ארגון שעוסק ברפואת בני אדם ובטח על ידי אלו שמתהדרים בערכים של שוויון והגנה על חירות הפרט".

על המכתב שפורסם פומבית ונשלח לארגונים השונים בעולם הרפואה הבינ"ל חתומים 18 ארגונים ישראלים בתחומי בריאות שונים ובדגש על תחום בריאות האישה, את פרסומו מובילים במשותף ארגון המיילדות, פיזיותרפיה בריאות האישה, איגוד רופאי המשפחה בישראל וגופים מובילים נוספים. מטרתו המרכזית של המהלך היא לקדם פעולה בינ"ל שתוביל לכך שכל גבר, אישה וילד יחזרו לבתיהם בהקדם האפשרי. ונוסף על כך על מנת שלמדינת ישראל תוענק תמיכה מקצועית בינלאומית לניצולי האלימות המגדרית הברברית שהתרחשה בכל תקופת הלחימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה