בריאות

השווארמה האהובה נסגרת מיידית: זה הסניף שסיכנו בו לקוחות

"שווארמה דניאל", בדרך הבנים ,7 פרדס חנה-כרכור נסגרה בצו מנהלי, כאשר בביקורת נמצאו בעסק ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואי ירוד ביותר, המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מידית לבריאות הסועדים
מערכת ice |  5
שווארמה (צילום pixabay)
צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע נשלח למסעדת "שווארמה דניאל", בדרך הבנים ,7 פרדס חנה-כרכור, זאת לאור ממצאי הביקורת מיום 26.10.2023 שנערכה ע"י מפקחים בכירים לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה ווטרינר איגוד ערים שרון-שומרון בעסק הנ"ל.
הביקורת בוצעה בעקבות תלונה שהתקבלה על חשש להרעלה של חמשה סועדים שאכלו במסעדה. בביקורת זו נמצאו בעסק ליקויים תפעוליים ומבניים חמורים ומצב תברואי ירוד ביותר, המסכנים את בריאות הציבור באופן חמור ומידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה תהווה האכילה במקום סכנה מידית לבריאות הסועדים.

על כן, בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור וחומרתה, הוציאה ד"ר מרוה מטאנס צו הפסקה מנהלי לעסק "שווארמה דניאל" לפני שימוע. נמצא מחסן ארעי בחצר המשמש לאחסון חומרי גלם וציוד ישן שאינו בשימוש או שאינו שייך לעסק כמו ציוד אישי וחומרי בנין. וזאת בניגוד לתוכנית ההנדסית המאושרת של העסק משנת 2021. המחסן עשוי שלד מתכת ומחופה בקירות פח, וללא רצפה. המבנה אינו אטום לחדירת מכרסמים ומזיקים. במטבח נצפו קילופי תקרה וסימני רטיבות וכתמי חלודה, חוטי חשמל היו גלויים על הקירות, גומיות במקררים וחדר הקפאה היו קרועות ויבשות, בעמדת ירקות לשטיפה ובעמדה לטיפול ירקות – הברז אינו מחובר לצנרת מים ולסיפון ביוב, בכניסה לחדר הקפאה דרך חדר הקירור היו שברים ברצפה ושלולית מים עומדים. חדר הקירור היה מצופה במרבדי עובשים וירקות באזורים שונים.
במקביל נמצא כי אין אספקת מים חמים בברזי העסק מעל לשבועיים. ההדברה במקום לקויה מאוד. במחסן נמצאו גללי צואת עכברים רבים, קורי עכביש ובמטבח היו שיירות נמלים על הקירות. המקום היה מלוכלך מאוד, המקררים, הדלתות, שולחנות העבודה, הברזים והרצפה היו שומנים ועם לכלוכים ישנים ויבשים. תעלות ניקוז מלוכלכות בהצטברות שאריות מזון. שווארמה היתה מונחת במקרר עם מתקן עץ עומדת בגיגית עם שלוליות דם. במקררים שונים נמצאו בשרים שלא ראויים למאכל – כמו קבבונים שהוכנו יום קודם ,סיחים שנצרבו בעמדת גריל והוחזרו למקפיא ושיפודים עשויים מבשר הודו שהופשר והוקפא בשנית - הבשר נזרק בצו השמדה על ידי הוטרינר, סה"כ 16.5 ק"ג. כמו כן נמצאו 4 ק"ג שקדים – פגי תוקף - המזון נזרק על ידי נציג העסק מרצונו החופשי"
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חי
    חי 11/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תם הטקס שלו יפשוט רגל בקרוב הכל מופץ בפייס ובעיקר טוק תלך לחפש עבודה
    סגור
  • 4.
    גועל נפש, שייתן את האוכל הזה לילדים שלו. (ל"ת)
    בן אדם מסריח! 10/2023/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 3.
    אשמח לשמוע על עוד שווארמיות שנסגרו
    עמית 10/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    נמאס מהמחירים הגבוהים לשווארמה.
    סגור
  • 2.
    צריך
    ישראלי מאוכזב 10/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך בדיקות תקופתיות על ידי משרד הבריאות ואז לתת ציון A B או C שחייב להיות מוצג בכל עסק שמוכר אוכל וכך הלקוחות מודעים לרמת הניקיון בדיוק כמו ארצות הברית
    סגור
  • 1.
    טוב שיש משרד הבריאות
    אליהו 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל הכבוד
    סגור