בריאות

העיר שהכי סובלת בישראל נחשפת: "אי אפשר לחיות ככה"

תושבי המועצה האזורית תמר ים המלח סובלים ממכת זבובים חסרת תקדים שמשבשת את חייהם. גם העסקים נפגעים וגם הבריאות, במועצה האזורית תמר מסרו למאקו: "בעיית הזבובים בעונת הסתיו באזור בכלל ובכיכר סדום בפרט ידועה ומלווה את האזור שנים רבות בעונה זו"
מערכת ice |  3
אתר פסולת פיראטי (צילום המשטרה הירוקה)
חג סוכות לא נעים בכלל עובר על תושבי המועצה האזורית תמר ים המלח, שמתמודדים עם מכת זבובים חסרת תקדים שמשבשת לחלוטין את חייהם. הכעס שלהם גדול והם טוענים כי גם העסקים שלהם בתחום האירוח נפגעים וגם הבריאות שלהם
חלק מבעלי העסקים טוענים בראיון למאקו: "איזה מין חופשה זו שאי אפשר לצאת החוצה", מספר בעל מתחם אירוח באחד היישובים. גם ד"ר אלעד אלמוג, תושב המועצה האזורית תמר מסר: "סוכה עזובה, מתחם צימרים שחדל הזמנות, משפחה וחברים שעוזבים באמצע הביקור".
"כך זה נראה כשהזבובים הם האושפיזין", הוסיף. "התושבים כאן לא יכולים לסבול את המצב הזה יותר וזועקים לפתרון. אי אפשר לחיות ככה ולא ראוי לחיות ככה במדינת ישראל ולמען האמת גם לא בשום מקום. יש מה לעשות עם זה ואסור לוותר, זה המינימום ההכרחי לאיכות חיים בסיסית".

תושב אחר מספר כי הסיבה טמונה בשדות, שם מפוזר זבל עופות לא מחוטא. בגינו מגיע גל קשה של זבובים שהתחיל לפני שבוע ובשלב זה מתקשים להתמודד עם המפגע התברואתי הקשה.
במועצה האזורית תמר מסרו למאקו: "בעיית הזבובים בעונת הסתיו באזור בכלל ובכיכר סדום בפרט ידועה ומלווה את האזור שנים רבות בעונה זו. המועצה אינה חוסכת משאבים ומפעילה מערך שלם של עובדים וקבלנים בהתמודדות עם התופעה. בשנים האחרונות אף פנתה המועצה בקול קורא לאיתור פתרונות חדשניים וכתוצאה מכך רכשה כ-200 מלכודות יעילות יותר ובכוונה להרחיב את השימוש בהן לאחר סיום הבחינה".
עוד הוסיפו בתגובתם: "על אף פעולות הניטור האינטנסיביות המתבצעות על ידי היחידה הסביבתית ערד תמר לא זוהה מוקד במרחב המועצה או בסמיכות לישובים. מפגע הזבובים אינו שמור רק ליישובי כיכר סדום אלא נפוץ בכל האזור, עוצמתו ביישובי הכיכר גבוהה ביותר ומהווה פגיעה באיכות החיים. יצוין כי ההתמודדות כוללת פיזור מאות מלכודות זבובים וריסוסים יזומים במוקדי מנוחה של זבובים בוגרים לצד ניסיון לאתר מוקדי דגירה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מתי כבר תבינו
    מיכאל 10/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי אנשים יבינו שרוב הבעיות זה מזה שאנשים מתרגלים יותר מידי כאשר ליתושים יש מה לאכול הם מתרבים, אם יתושה אחרי שעוקצת בן אדם יכולה להטיל 200 ביצים יחסית ל 10!
    סגור
  • 2.
    איזו עיר בדיוק? כתבה חובבנית (ל"ת)
    ציפי 10/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    *טמונה (ל"ת)
    אב"י 10/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור