בריאות

החוקרים קבעו: זו הסיבה שהכשות נחש יהפכו ליותר נפוצות

מחקר שנעשה בארה"ב מצא כי ככל שהמעלות בחוץ עולות, כך גם יגדל הסיכוי להכשות נחש. כעת החוקרים קוראים לקיומם של מחקרים נוספים שיראו כיצד אחד מהדברים הכי מסוכנים לבריאות האדם עלול לעשות אפילו יותר נזק מהרגיל
מערכת ice | 
הכשת נחש (צילום shutterstock)
הקיץ מכה בנו בחוזקה בימים אלו, ולצערנו הדבר מביא גם לעלייה במקרי ההכשה ברחבי הארץ. ממצאי מחקר חדש יחסית מאוניברסיטת אמורי שבג'ורג'יה בארה"ב מעיד כי לא סתם אנו רואים עלייה במספר מקרי ההכשה.
לפי ממצאי החקירה, כל מעלת צלזיוס בודדת שעולה מביאה עימה גם עלייה בסיכוי להכשות נחש. הממצאים הגיעו בעקבות מחקר מעמיק שבחן את כל מחלקות המיון בבתי החולים בג'ורג'יה בשנים 2014-2020, במקביל לנתוני מזג האוויר, לחץ האוויר, הלחות ועוד.
החוקרים השוו את כל המידע שקיבלו לידיהם והשוו אותו עם תקופות מקבילות - דבר שסייע לקחת בחשבון את ההתנהגות המשתנה של בני האדם בכל ימות השנה. אם כן, נמצא כי הסיכון להכשה עולה ב-6% על כל מעלת צלזיוס שעולה ביום. תוצאות המחקר הביאו את החוקרים לקרוא לקיומם של מחקרים נוספים, בטענה שיש קשר הדוק נוסף בין ההתחממות הגלובלית ובין אחד הגורמים למותם של אלפי אנשים בשנה - הנחשים.
"אנחנו כבר יודעים הרבה על איך נחשים מגיבים לשינויים במזג האוויר ובאקלים. הם בעלי דם קר, כך שהטמפרטורות החיצוניות הן מניע חזק לטמפרטורת הגוף הפנימית שלהם, ולכן גם לפעילות היום-יומית שלהם. אבל אנחנו יודעים הרבה פחות על האופן שבו האקלים ומזג האוויר בפרט מניעים את האינטראקציות הללו בין אדם לנחש", אומר החוקר נוח סקוברוניק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה