נדל"ן ותשתיות

בית חולים חדש בצפון? קופות החולים מתאגדות נגד כללית

צוות של משרד הבריאות המליץ להעתיק את בית החולים כרמל, שבבעלות כללית, לקריות ובכך להרחיב את הטיפול באזור הצפון, אך קופות החולים האחרות מתנגדות - זו הסיבה
מערכת ice |  7
קופות חולים (צילום ויקפדיה, יחצ, פייסבוק/מכבי)
הצוות הבין-משרדי במשרד הבריאות בחן לאחרונה חלופה להקמת בית חולים בקריות, וכעת ההמלצה מתפרסמת. הצוות המליץ להעביר את בית החולים כרמל למתחם גילעם החדש בקריות (קריית אתא), ואל מתקנו הישן יועבר בית החולים הממשלתי בני ציון. עם זאת, לפי כלכליסט, ייתכן והמעבר לא יעבור חלק.
בית החולים כרמל נמצא בבעלות קופת החולים "כללית", ועל כן שאר הקופות - מכבי, מאוחד ולאומית - מתנגדות להמלצה. לפי הדוח, שני בתי החולים נמצאים באזורים עירוניים וצפופים, מה שמקשה עליהם להתפתח ולהעניק טיפול ראוי. עם זאת, העברת כרמל לקריות מביאה איתה חשש למונופול של כללית באזור הצפון. 
כיום כללית מבטחת כמחצית מאזרחי המדינה ונמצאת בשליטה על שליש ממערך האשפוז. הדומיננטיות שלה ניכרת באזור הצפון עם ביטוח של 69% מהתושבים, ואף יותר באזורים ספציפיים. עם זאת, בדוח שכינס הצוות הייתה התייחסות לנושא ושם הובהר כי למבוטחים מכל הקופות אמורה להיות האפשרות לקבל שירות רפואי בכלל בתי החולים בצפון.
כמו כן, הצוות המליץ שבכללית יקימו חברת בת שתנהל את בית החולים החדש בקריות, ובתנאי שצעד זה לא יביא לצמצום של שירותי קהילה שניתנים כעת באזור חיפה. לצד זאת, הצוות המליץ שלא ינתן לכללית יתרון גדול מדי על גיוס כוח אדם, ולכן יש להקצות תקנים להתמחויות במימון כלל קופות החולים בארץ ואף להחתים את העובדים על המשך עבודה לאחר סיום ההתמחות.
אף שהצוות הציג מספר המלצות נוספות שמטרתן לתת מענה לבעיית המונופול, ושאלת ההזנחה של בית החולים אם אכן המעבר יתקיים, בקופת החולים מכבי לא מרוצים ודורשים מכרז להעתקת בית החולים. בקופת החולים מאוחדת מוסיפים כי דווקא בית החולים בני ציון אמור לעבור לקריות, היות שאין בו צורך בסמיכות לבית החולים רמב"ם. בלאומית מתנגדים גם כן.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    ביח כרמל הכי טוב
    אריאל 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בי"ח כרמל הוכיח את עצמו הכי מקצועי הכי טוב ללקוח גם מבדקי משרד הבריאות הוא קיבל ציון הכי טוב . אם טובת התושבים היא הכי חשובה את בי"ח כרמל צריך לקבל את השדרוג ולעבור .
    סגור
  • 5.
    זו אחת הבעיות הקשות של הרפואה במפוו.
    חיפאית 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעיקר מה שפגע ברפואה בצפון זה המונופול של הכללית. האוכלוסיה בכיס שלהם בעיקר מצפון לרמת ישי והם מעדיפים לשלוח חולים למרכז מלפתח את בתי החולים שלהם או להפנות חלילה לבתי חולים של המדינה (כמו לרמבם למשל) זה כבר עשרות שנים ככה ומשרד הבריאות לא מתערב.
    סגור
  • 4.
    כללית המזעזעת
    נועה 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מבינה איך לביזיון הזה נותנים לטפל בחולים. שירות תת רמה
    סגור
  • 3.
    מזמן היה צריך ביה"ח !!!! בקרית ים או במוצקין
    דוד 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל איפה היו ראש העיר של ק. מוצקין ושל קרית ים כל השנים ????? בשטח המחנה שפורק במקום לדפוק שם רק מיגדלים יכלו להוסיף שם גם בית חולים לתושבי הקריות הרבים היה הרבה מקום ולא לסמוך על השטח המרוחק של מזרח קרית אתא אבל זה לא עיניין אף אחד כל ראש עיר דאג רק לעצמו ולאנשיו , צורכי האוכלוסייה לא עיניינה אותם וזאת התוצאה
    סגור
  • 2.
    מה שמעניין האדמה של ביהח כרמל שווה מיליארדים
    ל פ י זז 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מתוכנן לבנות במקום בית החולים הכרמל כ 20 מגדלים של 40 קומות וזה הכסף .. את מי מעניין בית חולים
    סגור
  • 1.
    בני ציון במקום הראשון
    דנדוש 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 0
    בי"ח בני ציון תקוע בחיפה לא לבלוע ולא להקיא. בית חולים מצויין שהלואי ויעבור לאזור הקריות. יהיו הרבה יותר חניות ולא תהיה בעיה להגיע למיון.
    סגור
  • מס 1
    שלי 08/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    קרדיולוגיה,נשים מס 1 תשארו בחיפה
    סגור