בריאות

לראשונה: סיוע ברוסית למשפחות עם בן משפחה מתמודד נפש

המוקד ברוסית מאויש על ידי אימהות למתמודדי נפש או בנות זוגם, אשר מכירות מקרוב את ההתמודדות המשפחתית סביב הבעיה הנפשית ועברו הכשרה לסייע לאחרים
מערכת ice | 
מוקד סיוע נפשי ברוסית (צילום עמותת איכות בשיקום)
עמותת "איכות בשיקום" מפעילה את מוקד הסיוע בשפה הרוסית מזה חמישה חודשים. מטרתו של המוקד היא לסייע למשפחות החיות עם בן משפחה הסובל ממגבלה נפשית להתמודד עם הקושי ולקבל כלים וסיוע ראשוני.
מאשה, אחת הפונות למוקד הסיוע, הינה אם חד הורית לשתי בנות בשנות הארבעים לחייה. בתה הבכורה טניה בת 23 והשנייה צעירה ממנה בכמה שנים. מאשה והבנות עלו לישראל לפני שנתיים והן מתגוררות ביישוב בדרום הארץ. לפני שנה טניה החלה לנהוג באלימות פיזית כלפי האם. לצד האלימות, התמודדה עם קושי נפשי, אולם התקשתה להודות שהיא צריכה לפנות לסיוע נפשי.
מאשה פנתה למוקד הסיוע של מרכזי יה"ל ושוחחה עם המוקדנית המתנדבת, אשר חיזקה את תחושותיה שחשוב להציב לבתה גבולות ונתנה לגיטימציה לפעולה אקטיבית מצד האם כדי לשמור על עצמה וגם לשמור על הבת שהתוקפנות אצלה עלולה לצאת משליטה, גם אם העניין כרוך בפניה לרשויות החוק, משטרה או בית משפט.
המוקדנית הציעה למאשה שתעביר את פרטיה לעובדת סוציאלית של מרכז יה"ל במטרה ללוות אותה בתהליך ולסייע - היא הסכימה לכך ופנתה למרכז. בשיחות עם העובדת הסוציאלית, מאשה שיתפה בקשיי התמודדות שלה עם טניה והדאגה הגדולה שלה כלפיה. העובדת הסוציאלית המליצה לה על הצבת גבול ברור במקרה של אלימות מצד טניה ואכן, לאחר מקרה אלימות נוסף מאשה פנתה למשטרה לסיוע. מאחר ומדובר במקרה בתוך המשפחה, החוקרים הציעו שתפנה לבית המשפט לענייני משפחה. היא התקבלה ביחידת הסיוע של בית המשפט, הגוף שמיועד לפתרון סכסוכים בתוך המשפחה. ביחידה נפגשו מאשה וטניה עם עובדת סוציאלית שניסתה לעזור להן לגשר על הפער.
בזכות ההתייעצות עם עובדת המרכז בשפה הרוסית, נמצאה עבור טניה מסגרת שהכללים בה ברורים ומתאפשרת עבודה על פשרות בתוך המשפחה. המקרה של מאשה וטניה מייצג חלק מהפניות שבהן יש פער בין התפיסות של ההורה והבן או הבת לגבי מצבם הנפשי ומקרים של אי היענות לגשת לטיפול.
המוקד ברוסית מאויש על ידי אימהות למתמודדי נפש או בנות זוגם, אשר מכירות מקרוב את ההתמודדות המשפחתית סביב הבעיה הנפשית ועברו הכשרה לסייע לאחרים. הפעלת המוקד מאפשרת להרחיב את שעות המענה, מעבר לשעות הפעילות של מרכזי יה"ל שמפעילה עמותת "איכות בשיקום" ומספק אפשרות להתייעץ, לקבל תמיכה רגשית ולקבל מידע והכוונה בזמן אמת בנוגע לזכויות.
המוקד פועל בימי חול בלבד, בין השעות 18:00-22:00 בטלפון 03-9559596, המענה הינו ללא תשלום. עמותת איכות בשיקום מפעילה 4 מרכזי יה"ל לייעוץ למשפחות מתמודדים בראשון לציון, חדרה, כפר סבא ואשדוד. המרכזים ממומנים ומפוקחים על ידי משרד הבריאות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה