בריאות

בינה מלאכותית תסייע לרפא סרטן? מחקר חדש מגלה ממצא מפתיע

כלי בינה מלאכותית חדש יכול לעזור לטפל בגידולי מוח בצורה מהירה ומדויקת יותר - כך מגלה מחקר חדש בהרווארד, והוא לא הראשון שחושף את המהפכה שעשוי AI לעשות בתחום הרפואה
מערכת ice |  1
בדיקות סרטן (צילום pexels)
כלי חדש של בינה מלאכותית יכול לעזור לנוירוכירורגים לטפל בגידולי מוח. כך לפי מחקר חדש שפורסם השבוע על ידי בית הספר לרפואה של הרווארד.
מדובר בסוג של גידול במוח הנקרא גליומה. חוקרי מדעי המוח נאבקו במשך עשרות שנים להבין גליומות, ולפי פרופסור קון-הסינג יו שעזר לכתוב את המחקר, "סוגים שונים של גליומות דורשות סוגים שונים של ניתוח". כדי להסיר בבטחה גליומה מבלי לפגוע ברקמת המוח שמסביב, נוירוכירורגים זקוקים לשפע של מידע שלעתים קרובות לא ניתן ללקט עד שהמטופל נמצא על שולחן הניתוחים.

"בזמן ניתוח של חולי סרטן המוח, הרופאים שולחים חתיכת דגימה למעבדה הפתולוגית כדי לקבל משוב מיידי בזמן אמת", אמר יו. החוקר וצוותו גילו שבינה מלאכותית יכולה לעזור להפוך את הניתוח של גליומה למהיר ומדויק יותר, ולהפחית את הזמן שהמטופלים נמצאים בחדר הניתוח.
ד"ר דן קייהיל, נוירוכירורג בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, אמר שהדיוק של הכלי החדש הוא "מרשים, בוודאי הרבה יותר טוב מהטכניקות המסורתיות של ניתוח ההרכב המולקולרי של גליומה".
יו מעריך שהטכנולוגיה במחקר שלו לא תהיה מוכנה לשימוש קליני בשנים הקרובות, שכן הכלי עדיין יצטרך להיות מאושר על ידי מינהל המזון והתרופות. אבל המחקר של הרווארד אינו חדש לגמרי - מדענים בבריטניה בחנו גם בינה מלאכותית ככלי לשיפור הטיפול וגילוי הסרטן. מוקדם יותר השנה, צוות של חוקרים רפואיים בלונדון פיתח כלי בינה מלאכותית שיכול לזהות האם גידולים חריגים שנמצאו בסריקות CT הם סרטניים.
כמו כן, בלונדון, סטארט-אפ תוכנה בשם Kheiron Medical Technologies, מפתח כלי בינה מלאכותית כדי לסייע לרדיולוגים לאתר סרטן השד. "אנחנו צריכים בינה מלאכותית כדי לרפא סרטן, והיא מסוגלת לעשות זאת", אמר מפתח הכלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אין
    אין 07/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה היה מעשה חכם. זה יציל את החיים של חולי סרטן המוח בכל מאת האחוזים.
    סגור