בריאות

בעקבות דרמת הממתיק המלאכותי: משרד הבריאות מוציא הבהרה

אחרי הדיווח כי ארגון הבריאות העולמי צפוי להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן - משרד הבריאות מוציא הבהרה בנושא
מערכת ice | 
סוכר (צילום freepik)
בעקבות הדיווח כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן, מדגיש משרד הבריאות כי הדו"ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו. הדו" צפוי להתפרסם ב-14 ביולי.
משרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש. המשרד מזכיר וממליץ כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד.
לפני מספר חודשים, התבצע מחקר חדש מאוניברסיטת פלורידה, אשר עשוי סוף סוף להצביע על תחליף סוכר טבעי, לא קלורי, שטעמו מתוק באותה מידה. המחקר גילה שמונה ממתיקים חדשים או תרכובות המשפרות מתיקות ב-11 זני הדרים. "הצלחנו לזהות מקור טבעי לממתיק מלאכותי, אוקסים ווי, שמעולם לא זוהה ממקור טבעי כלשהו בעבר", אמר יו וואנג, המפקח על המחקר. "זה יוצר הזדמנויות מורחבות עבור מגדלי הדרים ועבור זני גידול שייבחרו כדי להשיג תשואות גבוהות של תרכובות ממתיקים", הוסיף וואנג.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה